Knap til udskrivning i excel
Fra : Jacob Pr..

Dato : 10-01-05 10:19

Hej
Jeg vil gerne lave nogle knapper til udskrivning i excel.
Jeg har 3 sider(faner), og ønsker at gøre følgende:
side 1 på printer 1
side 2 på printer 2
side 3 på printer 2
same en knap til aktivering af alle sider.

Hvordan gør jeg det ?

Jeg bruger Excel 2003

Venlig hilsen Jacob

Fra : Jørgen Bondesen

Dato : 10-01-05 17:13

Hej Jacob

Her er lidt inspiration.
Du må selv optage en makro hvor du vælger printer og så udskifte: "hp
deskjet 960c on LPT1:"

Makroen er sat op til at printe de 3 første ark fra venstre.

Nedenstående er testet i XP2002, uk.

Option Explicit

Sub ark1_Print()
ActiveWorkbook.Sheets(1).PrintOut Copies:=1, _
ActivePrinter:="hp deskjet 960c on LPT1:", Collate:=True
End Sub

Sub ark2_Print()
ActiveWorkbook.Sheets(2).PrintOut Copies:=1, _
ActivePrinter:="hp deskjet 960c on LPT1:", Collate:=True
End Sub

Sub ark3_Print()
ActiveWorkbook.Sheets(3).PrintOut Copies:=1, _
ActivePrinter:="hp deskjet 960c on LPT1:", Collate:=True
End Sub

Sub ark1_til_3_Print()

With ActiveWorkbook
.Sheets(1).PrintOut Copies:=1, _
ActivePrinter:="hp deskjet 960c on LPT1:", Collate:=True
.Sheets(2).PrintOut Copies:=1, _
ActivePrinter:="hp deskjet 960c on LPT1:", Collate:=True
.Sheets(3).PrintOut Copies:=1, _
ActivePrinter:="SnagIt 7 on Ne00:", Collate:=True
End With
End Sub

Jørgen Bondesen

Followup to newsgroup only please.
Jeg ønsker, at vi kommunikere via nyhedsgruppen, tak.

Fra : Jacob Pristed

Dato : 11-01-05 21:28

Tak for svaret
Jeg er desværre ikke så meget inde i dette makro/knapper er der en der vil
hjælpe mig.
På forhånd tak

Fra : Jørgen Bondesen

Dato : 11-01-05 23:38

Hej Jacob.

Velbekomme.

Jeg vender tilbage i morgen aften.

Fra : Jørgen Bondesen

Dato : 12-01-05 17:19

Hej Jacob.

Skal vi lige være enige om følgende:

Du har en excel-fil med 3 faneblade, 1, 2, 3
Faneblad 1 skal udprintes på printer nr. 1 som kunne være en HP printer.
Faneblad 2 og 3 skal udprintes på printer nr. 2 som kunne være en OKI
printer.

Du bruger Excel 2003, men er det dansk eller Engelsk?

Fra : Jacob Pristed

Dato : 12-01-05 22:49

Hej igen
printer 1 hplaser1220
printer 2 hpink750
jeg bruger en dansk version af excel

På forhånd tak
Jacob

Fra : Jørgen Bondesen

Dato : 13-01-05 20:32

Hej Jacob.

Skal vi komme igang?

Hvis jeg ikke har udtrykt mig klart og tydeligt eller min oversættelse til
dansk halter lidt, så skriv.

Vi starter med at optage 2 makroer således, at vi kan finde ud af hvad de 2
printere skal hedde.

Opret en fil: Testprint og indtast et 2 tal i celle a1 på det første ark.

Menu: Funktioner - Makro - optag makro. (du kan stoppe samme sted) - Gem i
denne projektmappe - ok - filewr - print - vælg pronter 1 - ok - Stop makro.

Gentag ovenstående, men vælg printer 2.

For at få adgeng til de 2 makroer benyter vi genvejstaste [Alt + F11] -
[Crel + r] - til venstre er din fil hvor du markerer mappen: Modules og
taster enter (eller dobbeltklikker) - marker Module og tast enter. Nu er du
inde hvor du optog de 2 makroer.

Her kan du kopierer de 4 makroer ind som jeg har sendt tidligere.
Udskift denne tekst "hp deskjet 960c on LPT1:" med det du har optaget
således, at ark og printer passer sammen.

Når dette er gjort, kan du aktiverer makroerne med F8 (trinvis) eller F5
(afvikler makro).

Husk at udfylde ark med date, eller får du ingen udskrift.

Når dette er på plads må vi afklarer hvad du forstår med knapper.

Fra : Jacob Pr..

Dato : 15-01-05 22:33

JEG TAKKER MANGE GANGE
Det er stort når nogen gider hjælpe andre, især i det omfang, Tak
Jeg har fået det til og virke og køre med genvejstaster, ikke Knapper(link
til udskrivning) og det virker perfekt.
VH. Jacob

Fra : Jørgen Bondesen

Dato : 16-01-05 00:18

Hej Jacob.

Velbekomme og tak for tilbagemeldingen.

Det er altid rart at hører, at NG hjælp bliver værdsat.