Netvista 6646-Q1G Onboard Lyd ...
Fra : CopyCat

Dato : 09-01-05 22:02

Hej .,

Jeg er blevet den heldige ejer af en IBM netvista 6646-Q1G (juhuu) ..
maskinen var formateret da jeg modtog den og jeg har efterfølgende
installeret Win2K som den er født med (jeg fik ikke reetablerings CD med)

Men jeg er løbet ind i et lille problem med lydkortet, det spiller for
hurtigt ved Mp3, jeg har læst mig frem til flere steder at det skulle være
et problem med lydkort driveren ., men jeg har endnu ikke fundet en driver
der virker, jeg har hentet alle 3 drivere (ADI SoundMAX) som IBM lister på
siden for min Netvista, men setup programmet terminer med en fejl "Driver
ikke fundet" .,

Jeg har også prøvet nogen stykker fra blandt andet Driverguide.com fx. Ac97,
men også her uden held ., windows Update ., ingen ting at hente ..

Der skulle vel ikke sidde en der ude der har haft det samme problem ., og
fundet en driver der virker ?

Eller en snedig gut, der kan hjælpe mig med at finde den rigtige driver.

Lydkortet sidder antageligvis i et Intel i810 chipsæt og kaldes både AC97 og
Intel 80801AA eller sådan noget ., jeg finder det igen ., hvis det skulle
være interessant ..

Kom Frit Frem Og Spørg ., jeg skal have det til at virke ..
~~Frank .,

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 10-01-05 08:55

On Sun, 9 Jan 2005 22:01:52 +0100, "CopyCat" <dont.em@il.me.plz>
wrote:

> [...]
>Intel 80801AA eller sådan noget ., jeg finder det igen ., hvis det skulle

Hvis ikke den nyeste driver fra 2002-06-17 virker, så ved jeg ikke,
hvad du skal gøre:

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/multiplefiledownload.do?validate=true

måske loade directx 8 - 9

Jeg tror windows xp kører uden videre uden tillægsdrivere. Det gør det
på en NetVista 6645-P1G.

Hos mig ville ingen drivere installere. Men det kører alligevel. Ingen
mangler i enhedskontrol i kontrolpanel. Nu har jeg ikke prøvet spil,
da maskinen er meget lidt velegnet til det.

mvh

John

Fra : CopyCat

Dato : 10-01-05 16:33

> Hvis ikke den nyeste driver fra 2002-06-17 virker, så ved jeg ikke,
> hvad du skal gøre:

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/multiplefiledownload.do?validate=true

well ., jeg har prøvet alle 3 drivere ., uden resultat .. som sagt skriver
den under install af driveren "No Driver Found"....

> måske loade directx 8 - 9

DX9c er installeret ..

> Jeg tror windows xp kører uden videre uden tillægsdrivere. Det gør det
> på en NetVista 6645-P1G.

Det kører som sådan også hos mig ., men mp3 spiller bare for hurtigt .

> Hos mig ville ingen drivere installere. Men det kører alligevel. Ingen
> mangler i enhedskontrol i kontrolpanel. Nu har jeg ikke prøvet spil,
> da maskinen er meget lidt velegnet til det.

Ved du hvilket bundkort / lydkort der sidder i maskinen ? ., kan du se
hvilken driver at XP har brugt ?

~~Frank .,

Fra : JK

Dato : 10-01-05 19:13

On Mon, 10 Jan 2005 16:32:44 +0100, "CopyCat" <dont.em@il.me.plz>
wrote:

> [...]
>>
>Det kører som sådan også hos mig ., men mp3 spiller bare for hurtigt .

>Ved du hvilket bundkort / lydkort der sidder i maskinen ? ., kan du se

Aida32 siger:

MB: IBM 6645P1G (tænk har IBM lavet det ?)

Lydkort: Intel 82801 AA I/O Controller Hub AC'97 Audio Adapter

Kontrolpanel: siger i enhedskontrol om driver:

generelt: Microsoft 01-07-2001, driver 5.1.2535.0

I ac97 del: 5.10.3523

Det er sådan set alt, jeg kan finde ud af.

Prøv at søge på google: mp3 too fast

mvh

John

Fra : CopyCat

Dato : 11-01-05 00:36

> Aida32 siger:
>
> MB: IBM 6645P1G (tænk har IBM lavet det ?)
>
> Lydkort: Intel 82801 AA I/O Controller Hub AC'97 Audio Adapter

Det siger den også hos mig .. men Intel har ikke frigivet nogen reference
drivere til deres lydkort, for de siger at der findes en masse forskellige

> Kontrolpanel: siger i enhedskontrol om driver:
>
> generelt: Microsoft 01-07-2001, driver 5.1.2535.0
>
> I ac97 del: 5.10.3523

Ja ., hvis ikke den samme ., så noget lignende havde min win2k også
installeret ..

> Prøv at søge på google: mp3 too fast

Been there done that .. hvis man tilføjer et 'intel' ., så finder den ikke
en skid .,

MEN ., Jeg har fået det til at virke ... dog ikke mixeren .. Jeg fandt
driverens ini fil i de par stykker jeg havde downloadet fra IBM (Soundmax)
.., og installerede den fra Enhedshåndtering ., og nu virker det ..

~~Frank .,

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 11-01-05 09:07

On Tue, 11 Jan 2005 00:36:26 +0100, "CopyCat" <dont.em@il.me.plz>
wrote:

>MEN ., Jeg har fået det til at virke ... dog ikke mixeren .. Jeg fandt
>driverens ini fil i de par stykker jeg havde downloadet fra IBM (Soundmax)
>., og installerede den fra Enhedshåndtering ., og nu virker det ..

Flot !!

/J