On Sun, 9 Jan 2005 19:25:30 +0100, "Henny" <henny@nospam.dk> wrote:
>Det er nok en feature.
Langt hen ad vejen skyldes det at Google opdeler ord på bindestreger.
Så en masse referencer til "d-link" giver både hit i "d"-kassen og i
"link"-kassen, selv om hverken bogstavet "d" eller begrebet "link"
(som i betydningen af anker, ikke som i forbindelse) har noget med
firmaet at gøre. Prøv fx at lave en søgning på "link", og de ligger
også øverst her.
I andre tilfælde er der blot et mellemrum, apostrof, og-tegn eller
lignende brudtegn i starten. Det kan altså være en bieffekt, der gør,
at nogen bliver ranked så højt ud fra et enkelt bogstav.
Det forklarer bl.a. D-Link, E Online, F-Secure, J-Lo, K Desktop,
O'Reilly, R Project, AT&T, George W. Bush, X.org (ud fra "Who owns the
alphabet"-listen).
Og sandsynligvis også McDonald's (pga. apostroffen).
De eneste "reelle", hvor et enkelt bogstav henviser til emnets navn,
lader til at være B, E, R og X.
--
- Peter Brodersen
|