Temperatur spørgsmål på ASUS P5GD1
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-01-05 22:01

Jeg har lige sat sådan et MB i min maskine.
Det kører sammen med en P4 3,2 GHz cpu.
Ved idle ligger temp på både cpu og bundkortet på ca. 40 grader.
Ved full load ligger cpu på ca. 55-60 grader og bundkortet ryger op på ca.
45 grader.
Er det normalt at bundkortet/chipsættet bliver så varmt ?
Eller er det bare endnu en gang ASUS "fejl" måling ?
På mit gamle bundkort (Abit AS8) kom det sjældent over 30 grader, men den
var jo også, i modsætning til P5GD1, med blæser køling.

Det skal lige siges at maskinen kører 100% stabilt, jeg undrer mig bare over
temp. på bundkortet.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-01-05 09:32

Per Beer Hansen wrote:
> [...]
> På mit gamle bundkort (Abit AS8) kom det sjældent over 30 grader, men
> den var jo også, i modsætning til P5GD1, med blæser køling.

Og jeg glemte lige at nævne, at det selvfølgeligt er i det samme maxi tower
kabinet, med 2 x 80mm pabst i bunden til at suge ind og 2 x 80mm pabst i
toppen til at puste ud.