pop up med kalender
Fra : Leonard

Dato : 07-01-05 16:35

Efter et inputfelt vil jeg gerne have et ikon, der ved klik på det,
åbner et lille popup med en kalender i, og når der er valgt en dato og
klikket OK, så lukkes popup'en og datoen står i inputfeltet.

Men jeg har intet begreb om javascript-delen, selve kalenderen kan jeg
kode i PHP.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Benny Nissen

Dato : 07-01-05 22:34

Leonard explained :
> [...]
> klikket OK, så lukkes popup'en og datoen står i inputfeltet.
>
> Men jeg har intet begreb om javascript-delen, selve kalenderen kan jeg

det er noget med:
i hoveddokumentet.
<form>
<input type="text" name="dato">
</form>

og i popupvinduet
<input type="text"
onchange="opener.document.form.dato.value=this.value">

Kun principielt. Syntaxen er sikkert forkert, men jeg håber de kan give
dig en idé om, hvordan du kan komme videre.

--
Benny

Fra : Benny Nissen

Dato : 07-01-05 22:49

Leonard formulated the question :

> Men jeg har intet begreb om javascript-delen, selve kalenderen kan jeg
> kode i PHP.

Tager den lige igen. Nu har jeg testet det:

I hoveddokumentet:

<form action="" method="get" name="datoform">
<input name="date" type="text" size="10" />
</form>
onclick="window.open('pop.htm','dat','width=150,height=150')">Vælg
dato</a>

I pop.htm :

<form name="form1" id="form1" method="post" action=""
onsubmit="opener.document.datoform.date.value=document.form1.select.value">
<select name="select">
<option value="10" selected="selected">10</option>
<option value="20">20</option>
<option value="30">30</option>
</select>
<input name="" type="submit" />
</form>

Pas på med knækkede linier her i ng.

--
Benny

Fra : Dj Uncas

Dato : 09-01-05 16:25

> [...]
> </form>
> onclick="window.open('pop.htm','dat','width=150,height=150')">Vælg

Hvordan kan man få vinduet til at åbne f.eks. lige ved siden af linket?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-01-05 16:45

Dj Uncas skrev:

>Hvordan kan man få vinduet til at åbne f.eks. lige ved siden af linket?

Hvis du ved hvor langt inde på siden det skal være, f.eks. 200px
fra venstre og top:

onclick="window.open('pop.htm','dat','width=150,height=150,left=200,top=200')">

--
Knud

Fra : Dj Uncas

Dato : 09-01-05 17:20

> Hvis du ved hvor langt inde på siden det skal være, f.eks. 200px
> fra venstre og top:

Er der ikke en javascript funktion der kan få vinduet til at åbne f.eks. 1px
til højre fra musiklikket? Det var mest sådan noget jeg tænkte på.

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-05 16:57

> Efter et inputfelt vil jeg gerne have et ikon, der ved klik på det,
> åbner et lille popup med en kalender i, og når der er valgt en dato og
> klikket OK, så lukkes popup'en og datoen står i inputfeltet.

Den her er rigtig god:
http://www.fiduusen.dk/?dokument=http://www.fiduusen.dk/design/kalender.asp

Hilsen
Gert Simonsen

Fra : Jesper Rønn-Jensen

Dato : 14-01-05 12:27

>Er der ikke en javascript funktion der kan få
>vinduet til at åbne f.eks. 1px til højre fra
>musiklikket? Det var mest sådan noget jeg
>tænkte på
Jeg er blevet lidt forelsket (!) i denne Dynarch kalender (ren
javascript, open source)
http://www.dynarch.com/projects/calendar/

Eksempelsiden synes jeg giver et rigtig godt indblik i de totalt mange
muligheder. Den kan konfigureres til ugenumre, første ugedag, dansk
datoformat, osv.

Den kommer også med en dansk sprogfil, som jeg dog var nødt til at
rette lidt i. Har lagt kopi på min server:
https://visitjesper.homeip.net/calendar-da.js