ICBM
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 07-01-05 12:31

Hejsa

Man kan, hvis man vil, specificere, hvor i verden ens hjemmeside hører
til via et META tag. Der er vist flere standarder (ved ikke lige om alle
har opnået formel "standard-status"...), men en af måderne er at
indsætte:

En anden er:

Sidstnævnte kan man finde information om på adressen
http://geotags.com/geo/geotags2.html, men førstnævnte skal man, så vidt
jeg kan finde ud af, læse om på adressen http://www.geourl.org.
Problemet er så bare, at geourl.org siger "down for renovations" og har
gjort det i _lang_ tid.

Er der andre steder, hvor man kan læse om ICBM?

Er der andre standarder?

--
Mvh.
/Thomas

Fra : Torben Frandsen

Dato : 07-01-05 12:52

Thomas Lindgaard wrote:

> Man kan, hvis man vil, specificere, hvor i verden ens hjemmeside hører
> til via et META tag.

Du har vist ramt den forkerte gruppe. Der må være en, hvor der snakkes html.

Men for nu at nærme sig noget videnskabeligt: Mangler der ikke en
højdeangivelse for at vores missil kan ramme?

Torben

Fra : Henning Makholm

Dato : 07-01-05 13:01

Scripsit "Torben Frandsen" <frandsen@ret.så.privat.tele.dk>
> Thomas Lindgaard wrote:

> Men for nu at nærme sig noget videnskabeligt: Mangler der ikke en
> højdeangivelse for at vores missil kan ramme?

Og et datum.

--
Henning Makholm "Vi skal nok ikke begynde at undervise hinanden i
den store regnekunst her, men jeg vil foreslå, at vi fra

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 07-01-05 23:17

On Fri, 07 Jan 2005 12:52:01 +0100, Torben Frandsen wrote:

> Du har vist ramt den forkerte gruppe. Der må være en, hvor der snakkes
> html.

Tjaeh... det har du da vist egentlig ret i...

Men det er ikke selve HTML'en, jeg er interesseret i - blot "om der er
andre måder" at angive en position. Jeg tror, jeg prøver i d.e.internet :)

Takker.

--
Mvh.
/Thomas

Fra : Peter Makholm

Dato : 07-01-05 13:02

Thomas Lindgaard <thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> writes:

> [...]
> til via et META tag. Der er vist flere standarder (ved ikke lige om alle
> har opnået formel "standard-status"...), men en af måderne er at

[...]

> Er der andre steder, hvor man kan læse om ICBM?

Det står for 'intercontineltal balistic missile' og er lidt en
joke. Det er lidt en stående vittighed at hvis man virkelig skal
afrette en netbruger, så ringer man til dial-an-icbm.

I DNS kan man også angive geografisk placering af en masike. I RFC'en
der beskriver hvordan man gør dette (RFC1876) står der følgende:

7. Security Considerations

High-precision LOC RR information could be used to plan a
penetration of physical security, leading to potential
denial-of-machine attacks. To avoid any appearance of suggesting
this method to potential attackers, we declined the opportunity to
name this RR "ICBM".

--
Peter Makholm | Emacs is the only modern general-purpose
peter@makholm.net | operating system that doesn't multitask