holde live i forbindelsen
Fra : KalleDrengenNR1

Dato : 06-01-05 17:02

Hejsa,

En af mine kammerater har et lille irriterende problem. Håber nogen kan
hjælpe.

Han bruger bittorrent til at hente lidt af hvert på hans stofanet
forbindelse. En forbindelse, hvor du skal logge på, inden man kan beuge
deres net.

Det virker ummidelbart som om, at forbindelsen går i stå, når den bliver sat
i længere tid, for at hente data.

Mit spørgsmål er, om man kan få et program der "holder live i forbindelsen"
? Måske ved at sende data eller lignende engang i mellem.

Håber nogen kan hjælpe.

Med venlig hilsen

Kalle Pedersen

Fra : Brizz

Dato : 06-01-05 17:41

> En af mine kammerater har et lille irriterende problem. Håber nogen kan
> hjælpe.

Prøver da

> Han bruger bittorrent til at hente lidt af hvert på hans stofanet
> forbindelse. En forbindelse, hvor du skal logge på, inden man kan beuge
> deres net.

Kender det ikke.

> [...]
> forbindelsen"
> ? Måske ved at sende data eller lignende engang i mellem.

Har selv haft problemer med min forbindelse blev afbrudt et kort øjeblik
engang imellem. Det brugte jeg connection keeper som kan hentes her
http://www.lfdomain.com/

Det virkede for mig. Der kan man også få den til at logge ind for dig

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....snart med xenon

Fra : Anders Lund

Dato : 06-01-05 18:03

KalleDrengenNR1 wrote:
> Mit spørgsmål er, om man kan få et program der "holder live i forbindelsen"
> ? Måske ved at sende data eller lignende engang i mellem.

Jeg har hørt at nogle steder kan det skyldes at DHCP leaset udløber og
din computer så skal have ny IP adresse. Den får sandsynligvis den samme
adresse, men computeren mister forbindelsen et øjeblik.

Ved dog ikke om det gør sig gældende hos Sofanet.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : fjern

Dato : 06-01-05 19:25

KalleDrengenNR1 wrote:
> [...]
>
> Mit spørgsmål er, om man kan få et program der "holder live i forbindelsen"
> ? Måske ved at sende data eller lignende engang i mellem.

www.stofanet.dk kan han sætte sin "idle-tid" til 0.
På den måde vil forbindelsen aldrig logge ham ud automatisk, selvom der
er nul trafik.

En anden mulighed er at bruge "Always On", hvor han sætter sin
MAC-adresse til at blive logget på automatisk ved opstart, og så bare
forblive logget på. Men det kræver at han altid sidder ved den samme
maskine (samme netkort).

Venligst
Flemming, Aalborg

Fra : Lars HT

Dato : 06-01-05 20:48

"fjern" <""flemse(fjern)\"@stofanet(fjern).dk"> wrote in message
> [...]

> til at blive logget på automatisk ved opstart, og så bare forblive logget
> på. Men det kræver at han altid sidder ved den samme maskine (samme

Nej, det er ikke nødvendigt! Hvis man tilmelder routerens MAC-adresse, kan
alle bage routeren være Allways-On!

Lars

Fra : fjern

Dato : 08-01-05 11:34

Lars HT wrote:
> "fjern" <""flemse(fjern)\"@stofanet(fjern).dk"> wrote in message

> Nej, det er ikke nødvendigt! Hvis man tilmelder routerens MAC-adresse, kan
> alle bage routeren være Allways-On!
>
> Lars

Det er korrekt, hvis man har en router.
Det står der vist ikke noget om at han har, men ellers har du
selvfølgelig ret.

Venligst
Flemming