Definition er krav i videnskab
Fra : Bo Warming

Dato : 06-01-05 13:11

Naturvidenskaberens udvikling har gang på gang belært os om, at spiren til
fremskridt netop ofte kan ligge i det rette valg af definitioner. Niels
Bohr

Videnskaben har hidtil været fjernelsen at tingenes forvirring gennem
hypoteser.Friedrich Nietzsche

Da videnskaben skilte sig fra religionen, blev den fri. At den idag
inficérer sig med politiske dogmer er et tilbageskridt på to hundrede år.
Palle Lauring

You know, Tolstoy, like myself, wasn't taken in by superstitions
like science and medicine. George Bernard Shaw

Jo mere man ved, desto mere tvivler man. Goethe

»Skepsis over for autoriteter er demokratiets salt«. Poul
Henningsen

Great minds are sceptical. Convictions are prisons.
Nietzsche

Jeg ved, at jeg ved, at jeg intet ved. Sokrates

Kun gennem at mistvivle om os selv og vore gerninger kan vi finde fred.
Luther

Man bør tvivle om alt. Rene Descartes

To be uncertain is to be uncomfortable, but to be certain is to be
ridiculous. Chinese proverb

The beginning of wisdom is the definition of terms.
Socrates