"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:v37nt052bb154rfl0scv4j9kq8ee9vms9a@4ax.com...
>
> Er du sikker på at det er et reelt problem?
> -jeg har endnu tilgode at opleve en butik hive de dårlige vilkår op af
> skuffen fordi der står et firmanavn på fakturaen.
Jeg kan da godt give et eksempel.
Dell er berygtet for at have dårligere vilkår for erhvervsdrivende end
lovgivningen giver forbrugerne.
Fra
http://www1.euro.dell.com/content/topics/topic.aspx/emea/topics/footer/terms?c=dk&l=da&s=bsd&~ck=lf&~lt=popup
<SNIP>
Forbruger en privatperson, som køber Produkter hovedsageligt til privat
brug. De særlige rettigheder og undtagelser, der gældender for Forbrugere,
er angivet under pkt. 19.
..
..
..
Kunden en person eller et firma, som køber Produkter fra Dell.
</SNIP>
<SNIP>
19 Forbrugerlovgivning
En Forbruger har ret til at fortryde sit køb indenfor 14 dage efter
modtagelsen af Produkt og få refunderet købesummen.
</SNIP>
Og så nævner de ikke 2 års reklamationsret, men udelukkende 12 måneders
garanti.