Kemi eller husråd?
Fra : Sven

Dato : 03-01-05 23:01

Hej.
min bil har været hos et klargøringscenter, og forruden er her behandlet med
"et eller andet" som de ikke vil ud med. Når jeg kører i regnvejr perler
vandet af ganske let som om forruden har fået voks, men uden den slørede
hinde som voks normalt laver. Behandlingen er temmelig holdbar idet bilen
blev behandlet i juni måned, og hvad det så end er, så holder det stadig.
Er det et kemisk produkt? Eller er det bare et godt husråd, som jeg bare
ikke kender?

Sven

Fra : Karsten

Dato : 04-01-05 07:41

"Sven" <chanelle4_nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det stadig.
> Er det et kemisk produkt? Eller er det bare et godt husråd, som jeg bare

Jeg plejer at købe et (kemi) produkt i Bilka som hedder RainKleer eller
Clearview. Det har samme effekt, dog ikke så længe som du nævner.

Karsten

Fra : Anders Houmark

Dato : 05-01-05 02:47

Karsten wrote:

> Jeg plejer at købe et (kemi) produkt i Bilka som hedder RainKleer
> eller Clearview. Det har samme effekt, dog ikke så længe som du
> nævner.

Jeg havde ikke hørt om de to produkter før. Hvis de ikke kan opstøves kan
Sven kigge efter "RainX", som et andet produkt hedder.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Brian Lund

Dato : 05-01-05 09:54

> Jeg havde ikke hørt om de to produkter før. Hvis de ikke kan opstøves kan
> Sven kigge efter "RainX", som et andet produkt hedder.

Skulle ikke være så svært at finde (RainKleer), vi har også en flaske
stående!

Brian

Fra : Per A. Hansen

Dato : 06-01-05 09:31

> [...]
> det stadig.
> Er det et kemisk produkt? Eller er det bare et godt husråd, som jeg bare

Det lyder som en slags silicone.
Prøv at rense ruden med et overskåret æble eller citron det fjern
trafilfilm og silicone - og forhåbentlig det, der sidder på din forrude.

Per A. Hansen

Fra : Brian Lund

Dato : 06-01-05 19:44

> Det lyder som en slags silicone.
> Prøv at rense ruden med et overskåret æble eller citron det fjern
> trafilfilm og silicone - og forhåbentlig det, der sidder på din forrude.

Jeg tror ikke han vil fjerne laget, men måske forny det!

Brian

Fra : Per A. Hansen

Dato : 06-01-05 20:03

"Brian Lund" <geronimo@nomail-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror ikke han vil fjerne laget, men måske forny det!

Lad det komme an på en prøve - det koster ikke meget!
Det er i øvrigt et gammelt råd fra FDM

Per A. Hansen

Fra : Sven

Dato : 08-01-05 00:04

> Jeg tror ikke han vil fjerne laget, men måske forny det!
>

> Brian

Jeg ønsker bestemt ikke at fjerne det, men jeg ville meget gerne have det
samme på min anden bil . Jeg skal i Bilka i næste uge, og vil der prøve
at lede efter de foreslåede produkter. Jeg forstår stadig bare ikke, hvordan
dette "noget" kan holde så længe, også der hvor vinduesviskerne kører. Jeg
ville tro, at hvis det "bare" er noget på en spraydåse, at det ville blive
slidt af af gummiet noget hurtigere end dette ca ½ år det har holdt indtil
nu.
Tak for hjælpen.

Sven

Fra : Brian Lund

Dato : 08-01-05 15:57

> [...]
> slidt af af gummiet noget hurtigere end dette ca ½ år det har holdt indtil

Du kunne jo prøve at ringe eller tage hen til en forhandler og spørge om
hvad det er? - Hvis de da vil ud med det ;)

Brian

Fra : Sven

Dato : 08-01-05 20:13

> Du kunne jo prøve at ringe eller tage hen til en forhandler og spørge om
> hvad det er? - Hvis de da vil ud med det ;)
>

> Brian

Har jeg gjort "Forretningshemmelighed" svarer han.

Sven