COM2 på Asus A8V
Fra : Jacob Saksvold Morte~

Dato : 03-01-05 20:11

Hej

Jeg kan ikke få COM2 til at virke. Der var ikke noget kabel med, men jeg har
prøvet med det kabel jeg havde fra mit gamle bundkort. Det er muligvis
kablet, er der en standard for den slags. Jeg har ikke kunnet finde meget
informatin om benforbindlser i manualen. Stikket på bundkortet er et
20pol(2rækker med 10) og så ender det i den anden ende i et 9pil sub-d.

Mvh. Jacob

Fra : Jacob Saksvold Morte~

Dato : 03-01-05 20:16

Ooops

det er ikke et 20pol, men et 10pol stik, men detændrer ikke på at jeg ikke
kan få det til at virke

Mvh. Jacob

Fra : Leony

Dato : 04-01-05 14:16

> det er ikke et 20pol, men et 10pol stik, men detændrer ikke på at jeg
> ikke kan få det til at virke

Har du tjekket om den er aktiveret i BIOS?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Preben Larsen

Dato : 04-01-05 15:07

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
> http://home.tiscali.dk/~vinci/
> Mit Chieftec røntgen mod + "The MetallicAse".

Hej
Kontroler også forbindelsen i kablet, i manual til board må stå
benforbindelsen.
Det skal passe med det kabel der monteres..

Der er forskel fra det ene fabrikat til det andet, fx SOYO er anderledes end
Chaintech osv..

En erfaring jeg selv måtte gøre tidligere

mvh
Preben

Fra : Jacob Saksvold Morte~

Dato : 04-01-05 15:51

Der står intet i manualen om benforbindelserne. Jeg kan heller ikke finde
noget på Asus hjemmesiden
/Jacob

Fra : Hans

Dato : 06-01-05 00:49

Jacob Saksvold Mortensen wrote:
> Der står intet i manualen om benforbindelserne. Jeg kan heller ikke
> finde noget på Asus hjemmesiden

Asus har desværre aldrig beskrevet benforbindelserne på headerne til COM
portene, hverken på bundkortet eller i deres manualer, men til gengæld har
de ikke ændret på benforbindelserne igennem tiden. Hvis det stik du prøver
med er fra et andet Asus så burde det virke, men som en anden allerede har
gjort dig opmærksom på, så er der ingen standard fabrikanterne imellem. Det
skal være fra et Asus board.

Hans

Fra : Jacob Saksvold Morte~

Dato : 06-01-05 20:46

Hej

Det er et Soltex det stik jeg har. Nogen der kender benforbindelserne til
Asus eller ved hvor man kan købe stikket?

/Jacob

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 07-01-05 21:58

du kan også købe et usb/com2 kabel omskifter, hvis du altså et usb stik fri
på dit A8V.
Venligst Glenn.