Linux / pppoe
Fra : "Public

Dato : 20-05-01 16:50

Hej

Er der nogen der med held har fået internettet til at virke sammen med TDC's Netexpress med en pppoe klient? Jeg overvejer nemlig at skrotte routeren, så jeg leder efter en HOWTO, der kan hjælpe mig.

Tak.

---
This message did not originate from the Sender address above.
It was posted with the use of anonymizing software at
http://anon.xg.nu
---

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 20-05-01 18:05

On Sun, 20 May 2001 10:49:40 -0500, remailer wrote:

> Er der nogen der med held har fået internettet til at virke sammen
> med TDC's Netexpress med en pppoe klient?

Ja.

> Jeg overvejer nemlig at skrotte routeren, så jeg leder efter en
> HOWTO, der kan hjælpe mig.

Hvis du har pppoe-support i din pppd og kerne, så er det bare at
udskifte plugin-linien med "pppoatm.so 0.101" med en linie med
"pppoe.so eth0" (og fjerne qos-linien) i din /etc/peers/netexpres fil.

(Eksempel på den kan findes i min vejledning til pppoatm (afsnittet
"Eksempler på konfigurationsfiler") - du skal selvfølgelig også have
en pap-secrets-fil med dit kodeord i:
<http://www.koldfront.dk/text/netexpres.html>).

Mvh.

--
"Our voodoo-dolls are full of hopes" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk