Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Billeder på TV2.dk vises ikke
Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 01-01-05 13:02

Der er noget jeg ikke fatter - OK der er meget - men nu har dette
irriteret mig så længe, at jeg vist hellere må "ringe til en ven"

Når jeg går på f.eks. nyhederne.tv2.dk (eller de fleste andre tv2.dk
sites) kan jeg ikke se billederne på siden, eksempel her:

http://www.boelskifte.dk/thomas/files/tv2dk.jpg

Dette er med en bærbar Dell, Windows XP SP2, med alle updates, via en
trådløs Liknsys Wireless B router. TDC ADSL 512/512 erhvervsabonnement.

Hvis jeg så går hen på en stationær PC med Windows 2000, der sidder
direkte i routeren (altså ikke wireless), samme ADSL forbindelse, så ses
billederne fint.

Så når det virker på den ene, men ikke på den anden må det vel være
noget med opsætningen af XP? Det jeg bare ikke fatter er, at det kun
sker på TV2.dk, men de laver måske et eller andet specielt med deres
billeder.

Jeg har været ved at se på, om der skulle åbnes for noget specielt i
XP's firewall, men er ikke rigtig kommet videre.

Jeg har også fået det råd at slette cachen i IE, og skifte til Firefox.
Men fejlen opsår både i Firefox og IE, og det hjælper ikke at slette
cache.

Anyway, er der nogen der har et bud?

I øvrigt, jeg håber dette er den rigtige gruppe at spørge i, jeg er
blevet sendt videre fra dk.edb.system.ms-windows.

Mojn, Thomas

--
http://thomas.boelskifte.dk

Fra : Bent

Dato : 01-01-05 13:13

Thomas Boelskifte wrote:
> [...]
>
> I øvrigt, jeg håber dette er den rigtige gruppe at spørge i, jeg er
> blevet sendt videre fra dk.edb.system.ms-windows.

Kan det være fordi du bruger et program der blokerer for reklamer
(f.eks. Norton Internet Security) og ved en fejl på et tidspunkt har
fået markeret et TV2 billede som en uønsket reklame?

Mvh. Bent

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 01-01-05 16:50

Bent <bents_r*e*m*o*v*e_@trashcan.dk> wrote:

> Kan det være fordi du bruger et program der blokerer for reklamer
> (f.eks. Norton Internet Security) og ved en fejl på et tidspunkt har
> fået markeret et TV2 billede som en uønsket reklame?

Hej Bent.

Nej, det er en helt standard XP SP2. Men om XP's indbyggede sikkerheds
"ting" kan gøre det samme ved jeg ikke, og hvis ja, hvor mon det kan
slås fra igen?

Mojn, Thomas

--
http://thomas.boelskifte.dk

Fra : Bent

Dato : 01-01-05 20:15

Thomas Boelskifte wrote:

> [...]
>
> Nej, det er en helt standard XP SP2. Men om XP's indbyggede sikkerheds
> "ting" kan gøre det samme ved jeg ikke, og hvis ja, hvor mon det kan

Hmm, mig bekendt er der ikke nogen add-blocker indbygget i XP SP2.

Så jeg er blank.

Mvh. Bent