Stabilt, billigt og Socket A
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-12-04 08:13

Greetings!

Jeg er blevet sat til at finde et bundkort der er stabilt (ved
24/7-drift), "billigt", socket A og VIA eller SIS chipset. Der må gerne
være onboard grafik.

Det skal som minimum kunne køre DDR333.

Anyone?

Jesper G. Poulsen

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 30-12-04 08:59

On 30 Dec 2004 07:12:56 GMT, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

> [...]
>
>Jeg er blevet sat til at finde et bundkort der er stabilt (ved
>24/7-drift), "billigt", socket A og VIA eller SIS chipset. Der må gerne

Jeg kan foreslå via chipset socketA fra Abit. F.eks. abit KV7. Men der
er også m-atx med grafik på va-10 og va-20. Samt sidste nye chipset
KT880, men så kommer der måske linux driver problemer.

Har altid synes godt om Abit. De har aldrig skuffet mig. Det startede
med slot1 og siden socketA.
De koster desuden næsten ikke noget.

Ellers er der sikkert noget godt Asrock.

mvh

John

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-12-04 09:30

JK (at mail dot dk) wrote:

> Jeg kan foreslå via chipset socketA fra Abit. F.eks. abit KV7. Men der

Jeg har selv foreslået KV7.

> Ellers er der sikkert noget godt Asrock.

Jeg har oplevet problemer med 24/7-stabilitet hos AsRock.

Jesper G. Poulsen

Fra : Palle

Dato : 30-12-04 09:25

> [...]
>
> Jeg er blevet sat til at finde et bundkort der er stabilt (ved
> 24/7-drift), "billigt", socket A og VIA eller SIS chipset. Der må gerne

Hvis det skal være *meget* billigt, så kig på linkene 'Demovarer' eller
'Restsalg' på www.prcdata.dk.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-12-04 09:31

Palle wrote:

> Hvis det skal være meget billigt, så kig på linkene 'Demovarer' eller

Det skal hovedsageligt være stabilt - det skal anvendes i en
mailserver.

Jesper G. Poulsen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 30-12-04 13:07

> [...]
>
> Jeg er blevet sat til at finde et bundkort der er stabilt (ved
> 24/7-drift), "billigt", socket A og VIA eller SIS chipset. Der må gerne

Du kunne prøve at kigge på dette kort fra Matsonic:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=51314

Det er billigt og opfylder dine ønsker.

Jeg har god erfaring med Matsonic bundkort, der skal virkeligt pres på for
at få dem i knæ.
Det er praktisk talt umuligt at lave noget forkert, da BIOS er mere eller
mindre idiotsikret, så bliver f.eks. CPU køleren monteret skævt og CPU'en
dermed bliver for varm, ja så lukker kortet for computeren.
Ingen avancerede indstillinger i BIOS (dem der plejer at skulle justeres
1000 gange når først man har rodet lidt med dem), dermed er der godt nok
heller ingen mulighed for OC, men det skal det jo heller ikke bruges til.

Mvh
Benjamin

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-12-04 16:25

Laziter [9440] wrote:

> Det er billigt og opfylder dine ønsker.

Det giver jeg videre...

Jesper G. Poulsen

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 30-12-04 12:46

Jesper G. Poulsen wrote:
> [...]
>
> Jeg er blevet sat til at finde et bundkort der er stabilt (ved
> 24/7-drift), "billigt", socket A og VIA eller SIS chipset. Der må gerne

Gigabyte GA-7VT600(-L). Det har dog ikke VGA. Til gengæld er det billigt
og i en bedre klasse end ECS, Asrock etc.
Det virker stabilt her.

--
Steen Suder