/ Forside / Teknologi / Internet / Browser / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Browser
#NavnPoint
Klaudi 20366
molokyle 12124
o.v.n. 8114
miritdk 4839
stl_s 3840
refi 3598
dk 2598
arlet 2470
tedd 2383
10  webnoob 2075
Kan Firefox dette?
Fra : Sven


Dato : 30-12-04 01:24

Hej.
Jeg har spurgt om det samme til min nuværende IE6, men har ikke fået svar,
så nu vil jeg gerne høre om Firefox kan? Den er jo tilsyneladende populær på
trods af de problemer der er med den og den kode der florerer på Nettet.

Jeg bruger Internet Explorer 6 i nyeste aftapning, men jeg kan ikke få den
til at gøre det jeg er ude efter.
På flere internetsider er der lister til f.eks guides eller nyheder, og
disse "sider" er så på flere sider hvor man "bladrer" til side 2, side 3 osv
osv. Findes der et program, så man kan downloade sådan en komplet guide,
nyhed eller artikel, så "næste side","side 2" (eller hvad de nu er kaldt) i
bunden af siderne virker ? Altså så alle siderne i en bestemt artikel ligger
på min harddisk. Et eksempel kunne være tests på www.anandtech.com, hvor jeg
f.eks ville gemme en 10 siders test af grafikkort lokalt på min harddisk.
Kan Firefox det? (Kør offline) Eller skal jeg have fat i et
andet program, i så fald hvilket kan dette?


--

Mvh
Sven




 
 
Kim Ludvigsen (30-12-2004)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 30-12-04 02:06

Den 30-12-04 01.24 skrev Sven følgende:

> På flere internetsider er der lister til f.eks guides eller nyheder, og
> disse "sider" er så på flere sider hvor man "bladrer" til side 2, side 3 osv
> osv.

I Firefox kan du åbne de forskellige sider i hvert sit faneblad, og du
kan så gemme fanebladene som et samlet bogmærke, så du får dem alle
åbnet samtidig. Men det virker selvfølgelig ikke offline.

> Findes der et program, så man kan downloade sådan en komplet guide,

Så i stedet bør du måske tjekke Locale Website Archive:
http://aignes.com/wsarc/index.htm

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en lille, praktisk lommeregner i proceslinjen.
http://kimludvigsen.dk

Jesper G. Poulsen (30-12-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 30-12-04 08:46

Sven wrote:

> tilsyneladende populær på trods af de problemer der er med den og den
> kode der florerer på Nettet.

Hvilken kode?

> hvad de nu er kaldt) i bunden af siderne virker ? Altså så alle
> siderne i en bestemt artikel ligger på min harddisk. Et eksempel

Winhttrack er din ven:
http://www.httrack.com/


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Sven (30-12-2004)
Kommentar
Fra : Sven


Dato : 30-12-04 12:45

>> tilsyneladende populær på trods af de problemer der er med den og den
>> kode der florerer på Nettet.
>
> Hvilken kode?

Se alle de problemer folk har med FF og inkompatiblitet i denne gruppe.
Jydskebank, Bilka.dk og politikkens hjemmeside for lige at nævne nogle
eksempler.

>> hvad de nu er kaldt) i bunden af siderne virker ? Altså så alle
>> siderne i en bestemt artikel ligger på min harddisk. Et eksempel
>
> Winhttrack er din ven:
> http://www.httrack.com/
>

Takker mange gange.
--

Mvh
Sven




Kim Ludvigsen (30-12-2004)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 30-12-04 13:05

Den 30-12-04 12.45 skrev Sven følgende:

> Se alle de problemer folk har med FF og inkompatiblitet i denne gruppe.
> Jydskebank, Bilka.dk og politikkens hjemmeside for lige at nævne nogle
> eksempler.

Ja, det burde få IE-brugere til at spekulere på, hvorfor så mange
alligevel med glæde skifter til Firefox. På min lille hjemmeside er
brugen af Firefox skudt stærkt i vejret, siden version 1.0 blev udsendt.
I december har hele 30% af de besøgende brugt Firefox.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis kabaler og Tretis-klon
http://kimludvigsen.dk

Martin Johansen [600~ (30-12-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 30-12-04 13:47

On Thu, 30 Dec 2004 13:04:32 +0100, Kim Ludvigsen wrote:

> Ja, det burde få IE-brugere til at spekulere på, hvorfor så mange
> alligevel med glæde skifter til Firefox.

Hvorfor sige nej til noget bedre og blive hos noget "ubrugeligt" ?

> På min lille hjemmeside er
> brugen af Firefox skudt stærkt i vejret, siden version 1.0 blev udsendt.
> I december har hele 30% af de besøgende brugt Firefox.

På min hjemmeside er 2/3 af alle besøgende Mozilla-familien.

Det er også vendt stærkt da det har omvendt for en måned siden.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Martin Johansen [600~ (30-12-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 30-12-04 13:46

On Thu, 30 Dec 2004 12:45:21 +0100, Sven wrote:

> Se alle de problemer folk har med FF og inkompatiblitet i denne gruppe.

Det har jo ikke noget med FF's kode at gøre.

> Jydskebank, Bilka.dk og politikkens hjemmeside for lige at nævne nogle
> eksempler.

Jeg oplever ingen problemer.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Kim Ludvigsen (30-12-2004)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 30-12-04 16:31

Den 30-12-04 13.45 skrev Martin Johansen [6000] følgende:

>>Jydskebank, Bilka.dk og politikkens hjemmeside for lige at nævne nogle
>>eksempler.
>
> Jeg oplever ingen problemer.

Så er det fordi, du ikke ser ordentlig efter, eller fordi du kører med
et natligt build. I version 1.0 og ældre udgaver blinker Eniro-feltet
nogle gange (endda et forkert sted på siden), mens siden loades, på
grund af en fejl i html-fortolkeren. Fejlen er rettet i de natlige
builds og vil også være rettet i den næste officielle udgave.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox
http://kimludvigsen.dk

Martin Johansen [600~ (30-12-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 30-12-04 19:13

On Thu, 30 Dec 2004 16:31:04 +0100, Kim Ludvigsen wrote:

> Så er det fordi, du ikke ser ordentlig efter, eller fordi du kører med
> et natligt build.

Pt. kører jeg ikke med Firefox, men Mozilla, men jeg mindes ikke
problemer med disse sider som gjorde dem ubrugelige.

> I version 1.0 og ældre udgaver blinker Eniro-feltet
> nogle gange (endda et forkert sted på siden), mens siden loades, på
> grund af en fejl i html-fortolkeren. Fejlen er rettet i de natlige builds
> og vil også være rettet i den næste officielle udgave.

Altså hvis det bare er det så kan det sq ikke få mit pis i kog Det
som får det til at koge over er de sider som rejecter en pr. default
fordi man ikke ankommer med IE og/eller hvor det vitale ikke funker.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


L[x] (30-12-2004)
Kommentar
Fra : L[x]


Dato : 30-12-04 14:02

Sven wrote:

> Se alle de problemer folk har med FF og inkompatiblitet i denne gruppe.
> Jydskebank, Bilka.dk og politikkens hjemmeside for lige at nævne nogle
> eksempler.

Jyske Banks side virker fint. Det omtalte tilfælde skyldes ikke Firefox
men en extension til den. Det kan du ikke nødvendigvis klandre Mozilla's
udviklere for. Tilfældet med Bilka's side, tja, hvis du læste tråden
igen ville du se at det heller ikke skyldes Firefox, men er et
server/side baseret problem. Dette er faktiskt oftest tilfældet. En del
sider fungerer ikke optimalt i den, men oftest besøger jeg ikke disse
sider igen - det er normalt muligt at finde samme info andre steder...

Indrømmet, Firefox er endnu ikke fejlfri, det er trods alt stadigt V.
1.0, men jeg ser den dog stadig som værende IE langt overlegen. Jeg har
ikke haft problemer med Firefox der er værd at nævne, og jeg har trods
alt brugt den siden, hvad må det være, 0.5?

Men hvorfor gider jeg overhovedet at bruge energi på at skrive dette
indlæg? Overvejende fordi jeg, fra dine indlæg i denne tråd, har fået
det indtryk at du kritiserer et produkt du endnu ikke har prøvet. Med
andre ord, jeg har en fornemmelse af at du ikke aner hvad du taler om,
hvilket, netop i dette tilfælde, pisser mig af. Hent den dog og prøv den
i stedet, hvis du, efter faktiskt at have brugt den i en længere
periode, stadigt ikke bryder dig om produktet, så fjern den og der er
ingen skade sket. Du vil måske endda opdage at du, i samme periode, vil
have haft færrer problemer med spyware, adware eller malware.

--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Martin Johansen [600~ (30-12-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 30-12-04 14:14

On Thu, 30 Dec 2004 14:02:29 +0100, L[x] wrote:

> baseret problem. Dette er faktiskt oftest tilfældet. En del sider
> fungerer ikke optimalt i den, men oftest besøger jeg ikke disse sider
> igen - det er normalt muligt at finde samme info andre steder...

Og sådan skal det IMHO også bekæmpes! Ud med de sider som ikke virker
efter standarden.

Jeg bestemmer hvilken browser jeg skal bruge - ikke en eller anden
webmaster som ikke forstår hvordan man laver hjemmesider.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


L[x] (30-12-2004)
Kommentar
Fra : L[x]


Dato : 30-12-04 14:21

Martin Johansen [6000] wrote:

> Og sådan skal det IMHO også bekæmpes! Ud med de sider som ikke virker
> efter standarden.
>
> Jeg bestemmer hvilken browser jeg skal bruge - ikke en eller anden
> webmaster som ikke forstår hvordan man laver hjemmesider.
>
Hørt!

--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Bo Christensen (30-12-2004)
Kommentar
Fra : Bo Christensen


Dato : 30-12-04 17:42

Martin Johansen [6000] skrev:
> Og sådan skal det IMHO også bekæmpes! Ud med de sider som ikke virker
> efter standarden.
>
> Jeg bestemmer hvilken browser jeg skal bruge - ikke en eller anden
> webmaster som ikke forstår hvordan man laver hjemmesider.
>

Det er sjældent webmasteren der bestemmer noget som helst, at
vedkommende er en dårlig håndværker er en anden sag.

Beslutningstagerne er sjældent klar over problemet.

Jeg har ofte med god effekt mailet til virksomheder med dårligt
designede hjemmesider. Sådanne mails går ofte til salgsafdelingen, hvor
man er meget lydhøre overfor en prognose på størrelsen af det
markedssegment, som hjemmesiden filtrerer fra.

--
Bo

L[x] (30-12-2004)
Kommentar
Fra : L[x]


Dato : 30-12-04 17:58

Bo Christensen wrote:

> Det er sjældent webmasteren der bestemmer noget som helst, at
> vedkommende er en dårlig håndværker er en anden sag.

Point taken.

> Beslutningstagerne er sjældent klar over problemet.
>
> Jeg har ofte med god effekt mailet til virksomheder med dårligt
> designede hjemmesider. Sådanne mails går ofte til salgsafdelingen, hvor
> man er meget lydhøre overfor en prognose på størrelsen af det
> markedssegment, som hjemmesiden filtrerer fra.
>

Jeg må ærligt indrømme, at de gange jeg har mailet med evt.
løsningsforslag har jeg ingen respons fået, og har heller ikke
efterfølgende set resultater. Eksempelvis kan nævnes http://www.aod.dk
hvor et relativt lille indgreb kunne afhjælpe problemerne med menuen.
Helt anderledes står det dog til med valideringen.
--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Bo Christensen (30-12-2004)
Kommentar
Fra : Bo Christensen


Dato : 30-12-04 18:33

L[x] skrev:

> Jeg må ærligt indrømme, at de gange jeg har mailet med evt.
> løsningsforslag har jeg ingen respons fået, og har heller ikke
> efterfølgende set resultater. Eksempelvis kan nævnes http://www.aod.dk
> hvor et relativt lille indgreb kunne afhjælpe problemerne med menuen.
> Helt anderledes står det dog til med valideringen.

Nej, det er selvfølgelig langt fra alle, der er modtagelige for sund
fornuft.

Problemet ved at fravælge dårligt designede sider er, at herved bliver
hjemmesidens browserstatistik skæv til fordel for IE. På denne måde kan
der gå endnu længere tid før virksomheden erkender problemet.

--
Bo

L[x] (30-12-2004)
Kommentar
Fra : L[x]


Dato : 30-12-04 18:44

Bo Christensen wrote:

> Nej, det er selvfølgelig langt fra alle, der er modtagelige for sund
> fornuft.
>
> Problemet ved at fravælge dårligt designede sider er, at herved bliver
> hjemmesidens browserstatistik skæv til fordel for IE. På denne måde kan
> der gå endnu længere tid før virksomheden erkender problemet.

Det er korrekt, og samme kan siges om at benytte IE til samme sider,
fremt for at fravælge. Så vidt jeg kan se, er er i virkeligheden ikke
meget at gøre, andet end, som nævnt, at påpege fejl/mangler for
pågældende, og så ellers undgå de sider der er dårligt kodet, og dermed
en pain at benytte.

--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Martin Johansen [600~ (30-12-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 30-12-04 19:19

On Thu, 30 Dec 2004 18:32:47 +0100, Bo Christensen wrote:

> Problemet ved at fravælge dårligt designede sider er, at herved bliver
> hjemmesidens browserstatistik skæv til fordel for IE. På denne måde kan
> der gå endnu længere tid før virksomheden erkender problemet.

Mon ikke man kan sige det er ris til egen røv for virksomheden?

Midtdata havde på et tidspunkt et design som ikke virkede i andet end IE
- mail til firmaet gav intet. Fair nok tænkte jeg - det var lige i min
tid som storkøber så jeg skrottede dem.

Altså tjente de ingen penge på mig - det gjorde deres konkurrenter
derimod.

Siden virker nu fint så jeg handler der igen.

Hvis alle droppede en side som ikke virkede - så tror jeg nok et redesign
ret hurtigt kom øverst på deres TODO.

Vi har nogle standarder og det jeg skriver nu tror jeg ikke nogle af os er
uenige om, men vi har nogle standarder og det er ikke dyrere/mere
besværligt at kode efter dem.

Hvis man starter ud med valid html/xhtml fra dag 1 så kommer det hele
automatisk istedet for man senere skal til at redesigne noget som er
sjusket fra starten.

Jeg siger virkelig stakkels webmaster som virkelig ønsker at lave det
godt men som bliver banket i hovedet oppefra at det kun skal laves til IE.
Han må føle hans evner bliver misbrugt og det er noget sjusk han laver.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Martin Johansen [600~ (30-12-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 30-12-04 19:14

On Thu, 30 Dec 2004 17:42:03 +0100, Bo Christensen wrote:

> Det er sjældent webmasteren der bestemmer noget som helst, at vedkommende
> er en dårlig håndværker er en anden sag.

Det har du ret i når vi snakker store foretagener.

> Beslutningstagerne er sjældent klar over problemet.

Det tror jeg så ikke helt. Jeg tror de er fuldt ud klar over det - fx. BG
Bank har indtil fornylig sagt op i mit åbne ansigt at de med vilje ikke
kodede til andet end IE.

> Jeg har ofte med god effekt mailet til virksomheder med dårligt designede
> hjemmesider. Sådanne mails går ofte til salgsafdelingen, hvor man er
> meget lydhøre overfor en prognose på størrelsen af det markedssegment,
> som hjemmesiden filtrerer fra.

Du er en heldig mand. 9/10 mails som jeg har sendt afsted er
tilsyneladende røget direkte i /dev/null

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Kenneth Østergaard (03-01-2005)
Kommentar
Fra : Kenneth Østergaard


Dato : 03-01-05 13:29

Sven wrote:
> På flere internetsider er der lister til f.eks guides eller nyheder,
> og disse "sider" er så på flere sider hvor man "bladrer" til side 2,
> side 3 osv osv. Findes der et program, så man kan downloade sådan en
> komplet guide, nyhed eller artikel, så "næste side","side 2" (eller
> hvad de nu er kaldt) i bunden af siderne virker ? Altså så alle
> siderne i en bestemt artikel ligger på min harddisk. Et eksempel
> kunne være tests på www.anandtech.com, hvor jeg f.eks ville gemme en
> 10 siders test af grafikkort lokalt på min harddisk. Kan Firefox det?
> (Kør offline) Eller skal jeg have fat i et
> andet program, i så fald hvilket kan dette?


Teleport Pro kan! http://www.tenmax.com/teleport/pro/home.htm


--
Mvh
Kenneth Østergaard



Jesper G. Poulsen (03-01-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 03-01-05 13:36

Kenneth Østergaard wrote:

> Teleport Pro kan! http://www.tenmax.com/teleport/pro/home.htm

Men det er ikke gratis. Der findes gratis løsninger der virker efter
hensigten, så hvorfor bruge penge på funktionaliteten?


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Kenneth Østergaard (03-01-2005)
Kommentar
Fra : Kenneth Østergaard


Dato : 03-01-05 13:46

Jesper G. Poulsen wrote:
>> Teleport Pro kan! http://www.tenmax.com/teleport/pro/home.htm
>
> Men det er ikke gratis. Der findes gratis løsninger der virker efter
> hensigten, så hvorfor bruge penge på funktionaliteten?

Hvis man alligevel har for mange penge... Nej, gør freeware jobbet, ville
jeg også benytte det.
--
Mvh
Kenneth Østergaard



Jesper G. Poulsen (03-01-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 03-01-05 17:03

Kenneth Østergaard wrote:

> Hvis man alligevel har for mange penge... Nej, gør freeware jobbet,
> ville jeg også benytte det.

Jeg har prøvet begge programmer og jeg anvender Winhttrack nu
- Den kan iøvrigt "drøvles", således at den ikke forbruger al
tilgængelig båndbredde.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste