Vis dato, ugenavn og klokken
Fra : .jpg

Dato : 29-12-04 22:58

Hejsa
er der nogen som kan hjælpe med følgende ?

Jeg vil gerne have at man skal kunne se hvilken dato samt ugenavn, hvilket
år og så hvad klokken er og klokken skulle gerne opdatere sig selv hele
tiden så man hele tiden kan se hvad klokken er.

Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe hvis ikke hvor skal jeg så spørge
?

Mvh.

inferno

Fra : BGT

Dato : 29-12-04 23:24

On Wed, 29 Dec 2004 22:58:24 +0100, ".jpg"
<inferno_dkspam@hotmail.com> wrote:

> Hejsa
> er der nogen som kan hjælpe med følgende ?

Der er da noget her:

http://www.pageresource.com/jscript/jclock.htm

Ellers søg på js clock

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-12-04 23:41

..jpg skrev:

>Jeg vil gerne have at man skal kunne se hvilken dato samt ugenavn, hvilket
>år og så hvad klokken er og klokken skulle gerne opdatere sig selv hele
>tiden så man hele tiden kan se hvad klokken er.

Du mener vel ugenummer og ikke navn, det kommer det nok til at
knibe med at finde, men ellers

I <head>:
<script type="text/javascript">
function DaTo(){
DATO = new Date()
dag = DATO.getDate()
maaned = eval('DATO.getMonth()-0+1')
aar = (DATO.getFullYear().length < 3)?"20" +
DATO.getYear():DATO.getFullYear()
time = DATO.getHours()
minut = (DATO.getMinutes() < 10)?"0" +
DATO.getMinutes():DATO.getMinutes()
sekund = (DATO.getSeconds() < 10)?"0" +
DATO.getSeconds():DATO.getSeconds()
data = "" + dag + "/" + maaned + "-" + aar + " " + time + ":"
+ minut + ":" + sekund + "";
setTimeout("document.forms[\"f\"].elements[\"Dato\"].value =
DaTo();", 1000);
return data
}
</script>

og så
DaTo();">
<form name="f">
<input type="text" name="Dato" value="" size="20" style="border:
0 solid #FFFFFF">
</form>

Vær opmærksom på knækkede linjer, som muligvis forhindrer
scriptet i at virke
--
Knud

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 30-12-04 13:04

http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=372 er der en
beskrivelse af hvordan du finder uge nr.

/Marten

Fra : .jpg

Dato : 30-12-04 21:33

"Marten Ølgaard" <trash@comonto.dk> wrote in message
> På http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=372 er der en
> beskrivelse af hvordan du finder uge nr.

> [...]

Tak for alle svar kan det laves uden den form ?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-12-04 23:23

..jpg skrev:

>Tak for alle svar kan det laves uden den form ?

Nej, hvorfor vil du gerne undgå den?

PS. Vær rar at klip i dine svar, der er absolut ingen grund til
at citere hele det indlæg, incl. signatur, som man svarer på.

Et par linjers citat havde været akt rigeligt.
--
Knud