SDRAM, single-side/double-side?
Fra : Brian Lund

Dato : 29-12-04 19:37

Jeg står og skal købe noget RAM til en Compaq Presario 5346, efter hvad jeg
har fundet ud af på google kan maskinen maximalt tage 512 MB i de to sokler
den har, altså 2*256 MB!

Jeg går altså ud fra at maskinen kun kan tage single-side RAM? - Hvordan ser
jeg på edbpriser om RAM'en er den ene type eller den anden? - Jeg har fået
besked på at købe 128 eller 256 MB, findes 128 kun i den ene, eller begge
typer RAM?

Jeg kunne jo f.eks. købe to af disse og smide i:

Eller er compaq mon for kræsne mht. til 3. parts RAM? (Ikke-compaq RAM)

Brian

Fra : Brian Lund

Dato : 02-01-05 03:59

<KLIP>
> Jeg står og skal købe noget RAM til en Compaq Presario 5346, efter hvad
jeg
</KLIP>

Jeg måtte ty til nogen lidt dyrere RAM, og handle ved SHG, de havde skrevet
på siden om RAMene var enkelt eller dobbeltsidet!

Så nu er ét stk 256 MB PC133 dobbeltsidet RAMbestilt...

Brian