Program til at lave et Ghost image
Fra : rondo

Dato : 29-12-04 09:22

Jeg skal have ny harddisk i min PC, og i den forbindelse ville jeg lave
et ghost image af min installation, så jeg kan flytte det hele over
på den nye harddisk. Hvilket program kan anbefales till dette?
Mvh
Ronnie

Fra : Lars

Dato : 29-12-04 09:37

"rondo" <newsnospam@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse
Jeg skal have ny harddisk i min PC, og i den forbindelse ville jeg lave
et ghost image af min installation, så jeg kan flytte det hele over
på den nye harddisk. Hvilket program kan anbefales till dette?

Det kan godt være at "Ghost image" er gået hen og blevet et begreb. Men
programmet hedder rent faktisk "Ghost".

Søg på Google efter Symantec Ghost. Det kan nok det du skal bruge det til,
og en sjat mere.

/Lars

Fra : Nils Emil P. Larsen

Dato : 29-12-04 11:52

Hej

On 29 Dec 2004 00:22:10 -0800, "rondo" <newsnospam@mail.sonofon.dk>
wrote:
>Jeg skal have ny harddisk i min PC, og i den forbindelse ville jeg lave
>et ghost image af min installation, så jeg kan flytte det hele over
>på den nye harddisk. Hvilket program kan anbefales till dette?

Det hedder Ghost. Nyere versioner en Ghost 2003 anbefales generelt
ikke, da de er blevet sovset ind i Windows XP-stil og dertil hørende
bugs.
Ghost 2003 + Bart's Boot CD er efter min mening et glimrende program
og kan give anledning til væsentlige tidsbesparelser. Når jeg har
bygget et ny PC laver jeg som regel et Ghost image og putter det på en
eller to CD'er. Den første laves bootable med Bart's way.
Geninstallationen af Windows XP med samtlige drivere tager 6 minutter
fra tom harddisk til Windows er startet igen på en XP1600.

Bart's Boot CD: www.nu2.nu/bootcd/

mvh
Nils Emil P. Larsen
--
My reply-address is valid. www.bios-flash.dk
Min svar-adresse er gyldig. Redning af døde BIOS'er

Fra : Mr. Hansen

Dato : 06-01-05 06:01

Nils Emil P. Larsen tastede følgende
> Det hedder Ghost. Nyere versioner en Ghost 2003 anbefales generelt
> ikke, da de er blevet sovset ind i Windows XP-stil og dertil hørende
> bugs.

Siger hvem ?