Ukendt fil (zexrq.exe) skal brug
Fra : Anders Schr?der

Dato : 28-12-04 17:25

Jeg har været igennem min mors maskine i forbindelse med en masse
underlige ting, hun ikke anede hvor kom fra. Lidt Gain, lidt Gator etc
etc. Jeg har brugt SpyBot og været forbi Tilføj/Fjern programmer.

I den sammenhæng har jeg slettet filen C:/zexrq.exe, som jeg aldrig er
stødt på før, om som stod under tilføj/fjern. Den findes tilsvarende
under programlisten man finder med "Åbn med..."

Når jeg prøver at åbne programmer bedes der hver gang om denne fil.
Det er ved programmer i start-menuen, genveje etc. Det er muligt at
åbne ex. word v.hj.a Tidligere Dokumenter i Start-menuen, og det er
muligt at åbne Internet explorer via det normale ikon på skrivebordet.
En ekstra genvej til samme IE (ja, der var to) virker ikke.

Jeg ville gerne kunne lave en HijackThis for loggens skyld, men den
samme fejl kommer frem. Det er ikke muligt at køre HijackThis fra DOS.
Det er heller for øjeblikket muligt at genstarte maskinen i
DOS-tilstand, synes jeg.

Manage eller egenskaber under "Denne Computer" virker heller ikke,
ligesom det er ikke er muligt at komme i registreringsdatabasen via
kør - > Regedit.

Det er en Win 98, men min mor har forlagt orginal-cd'en et ukendt
sted. Bummer.

Kan jeg komme i DOS på enelleranden normal måde? Det er ikke nok at
bruge F5 under opstarten, det reagerer den ikke på. Jeg har fået et
råd via Eksperten om at skrive scanreg/restore, men det kan jeg ikke
komme ind til ved egen hjælp.
Er der nogen, der har hørt om noget tilsvarende?

Fra : Morten Dahl

Dato : 28-12-04 17:51

Anders Schr?der wrote:
> Kan jeg komme i DOS på enelleranden normal måde? Det er ikke nok at
> bruge F5 under opstarten, det reagerer den ikke på.

Nu er det noget tid siden jeg sidst har siddet ved en Win98 (og skulle i
fejlsikret-tilstand), men i 2000/XP osv. er det F8..

Fra : 15kw

Dato : 28-12-04 21:12

"Anders Schr?der" <andersschroeder@gmail.com> skrev i

> Kan jeg komme i DOS på enelleranden normal måde? Det er ikke nok at
> bruge F5 under opstarten, det reagerer den ikke på.

Hold CTRL tasten nede under boot.

--
Hilsen
Peter N Petersen