Firewall ... ???
Fra : Allan Berg

Dato : 21-05-01 00:27

Jeg kunne godt tænke mig at komme i gang med nogle firewall under linux
...... men hvilken en dib. skal jeg bruge ???
Lige for tiden køer jeg Red Hat 7.0 men jeg har ladet mig fortælle at eks.
"Astoro" eller sådan noget ... skulle være noget letter at gå til i forhold
til Red Hat 7.0.

Er der nogen der kan give mig lidt hjælp??? ... Hvis ja ... så kunne det
være kanon med en god url ... IKKE alle de Howto´s .... personligt synes
jeg at mange af dem er mangel funde eller også passe de ikke til ens version
:(

M.v.h

Allan

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 20-05-01 15:40

Allan Berg wrote:
> Lige for tiden køer jeg Red Hat 7.0 men jeg har ladet mig fortælle at eks.
> "Astoro" eller sådan noget ... skulle være noget letter at gå til i forhold
> til Red Hat 7.0.

Den hedder Astaro. Den er udelukkende designet med henblik på at fungere
som firewall. Efter men mening er den ikke fleksibel nok, og den kan i
praksis kun betjenes via et web-interface. Jeg testede den på et
tidspunkt, og kom hurtigt til den konklusion, at den ikke er anvendelig.
Den vil nok primært tiltale windows-folk.

--
Lars Kongshøj

Fra : . .. -_ --__--- RDX ~

Dato : 20-05-01 19:25

> [...]
> tidspunkt, og kom hurtigt til den konklusion, at den ikke er anvendelig.
> Den vil nok primært tiltale windows-folk.

Jeg har også leget lidt med den, hvis den bare skal bruges til en simpel
firewall er den sikkert fin nok, men det er ikke sjov nok til mig. Men det
er nu et smart webinferface, bare ikke så brugbart.

Fra : P og T

Dato : 21-05-01 22:46

> [...]
> være kanon med en god url ... IKKE alle de Howto´s .... personligt synes
> jeg at mange af dem er mangel funde eller også passe de ikke til ens

Jeg bruger den her: www.e-smith.com , Den har firewall, er filserver og
gateway plus meget andet. Jeg syntes personligt den er genial. Den er styret
med web interface men man kan også rode i den som almindeligt med linux. Den
er baseret på RH7.

Per

Fra : Jan Jensen

Dato : 22-05-01 07:06

Hej

> [...]
styret
> med web interface men man kan også rode i den som almindeligt med linux.

Hvor kan jeg downloade den frit?

Venlig hilsen Jan Jensen

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 22-05-01 07:57

Således skrev "Jan Jensen" <blaaberg@image.dk> i dk.edb.system.unix
Tue, 22 May 2001 08:05:34 +0200:

>styret
>Den
>
>Hvor kan jeg downloade den frit?

http://www.e-smith.com/formCD.php3

Knud
--
Heute die Welt, Morgens das Sonnensystem!