Hjælp ønskes til løsning af to problemer!
Fra : Tidemann

Dato : 26-12-04 03:21

Hej NG
Jeg har vist spurgt om dette før, men det irriterer mig grænseløst at jeg ikke
kan løse problemet :(

> http://www.formdinfremtid.dk/index.html <
I IE kan jeg _ikke_ stoppe min baggrund-images, den fortsætter ned i footeren.
Kan det slet ikke undgåes? I Mozilla, Netscape og Opera er der ingen
problemer.

På denne side har jeg en <hr>
> http://www.formdinfremtid.dk/om_os.html <
men hvorfor flagrer den ud til siden i Mozilla og Netscape men ikke i IE og
Opera?

På forhånd tak og glædelig jul til alle
Marianne

Fra : Tidemann

Dato : 29-12-04 10:56

"Tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> skrev i en meddelelse

>I IE kan jeg _ikke_ stoppe min baggrund-images, den fortsætter ned i
>footeren.

Dette problem er "måske" løst, jeg har indsat en
Det er kun testet på min pc indtil videre, men ser ud til at virke ;))

Hmm, det undrer mig lidt at ingen har foreslået det, men måske er jeg bare
for utålmodig ;)

Nedenstående er _ikke_ løst

Marianne

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-12-04 12:15

Den 29-12-04 10.55 skrev Tidemann følgende:

>På denne side har jeg en <hr>
> http://www.formdinfremtid.dk/om_os.html <
>men hvorfor flagrer den ud til siden i Mozilla og Netscape men ikke i IE og
>Opera?

Jeg kan ikke se nogen forskel. I såvel Mozilla som Firefox og IE er den
centreret.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær ti-fingersystemet med det gratis program SES Type

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-12-04 22:05

Tidemann wrote:

> Nedenstående er _ikke_ løst

> ikke i IE og Opera?

Jeg ser det lige så fejlfrit som Kim. Det er svært at hjælpe med at rette en
fejl, man ikke kan se.

Kan det tænkes, at du snydes af en ældre version i din cache? Prøv at tømme
cachen og opdater siden i browseren.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Tidemann

Dato : 30-12-04 11:44

> [...]
>fejl, man ikke kan se.
>
>Kan det tænkes, at du snydes af en ældre version i din cache? Prøv at tømme

Det har jeg prøvet, uden held :(
Jeg skal ind i Tools/Options/Privacy og trykke på Clear ud for Chache?
og bagefter trykke på Reload?
< http://www.formdinfremtid.dk/screendump.html >
Her er et screendump, og det er ikke kun stregen der flagre, der er også et
hak forneden? Det er kun denne side det er galt med :( Mystisk!

Marianne

Fra : Tidemann

Dato : 30-12-04 14:36

> [...]
et
>hak forneden? Det er kun denne side det er galt med :( Mystisk!

Nu har jeg prøvet på min søns pc også, med samme resultat, men har fundet
ud af at hvis jeg ændrer skærmopløsning _fra_ 1024X768 til 800x600
bliver den centreret.
Hvilken opløsning kører i med? Men det burde jo ikke have noget at sige,
centreret er da centreret!

Marianne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-12-04 15:05

Tidemann wrote:

> Nu har jeg prøvet på min søns pc også, med samme resultat, men
> har fundet ud af at hvis jeg ændrer skærmopløsning _fra_ 1024X768
> til 800x600 bliver den centreret.

OK, jeg har nu prøvet igen. Og denne gang maksimerede jeg browseren til
skærmens 1024x768 (jeg kører normalt med en browserstørrrelse på 800x600)

Nu kunne jeg se dit problem. Det ligner ret meget et problem, jeg selv
tidligere har 'slåsset' med. Prøv at rette din css sådan:

..linie {
   width:90%;
   height: 1.5pt;
text-align:center;
}

Det lyder umiddelbart åndssvagt, for en linje er pr. definition centreret,
men det hjalp mig.

> Hvilken opløsning kører i med?

Skærmopløsningen er helt irrelevant, det er størrelsen på browservinduet,
der er interessant.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Tidemann

Dato : 30-12-04 15:29

>Nu kunne jeg se dit problem. Det ligner ret meget et problem, jeg selv
>tidligere har 'slåsset' med. Prøv at rette din css sådan:

> [...]

Det hjalp ikke. Men jeg havde i mellemtiden lavet en ny css til siden, med
en
width: 70%; og ændret min-height i indhold.

Så nu virker det :)
Men tak for hjælpen.
Marianne