Inkremental backup over FTP/SSH
Fra : Jimmy

Dato : 25-12-04 23:30

Hej

Nu, hvor mit harddisk-backup-projekt kuldsejlede tror jeg, at jeg vil have
mig en FTP-server et sted og så hver nat lave inkremental backup over min
2mbit ADSL.

Er der nogen der kan anbefale et godt program der bl.a. bevarer
tidsstemplerne?

Det ville være rart om man kunne få en øjebliksoversigt af hver dag, så jeg
kunne vælge en dag at restore specifikke filer fra.

Mvh
Jimmy

Fra : Jonas Hauge

Dato : 26-12-04 11:41

Jimmy wrote:
> [...]
> mig en FTP-server et sted og så hver nat lave inkremental backup over min

Det med at uploade en "pakke" til en remote server, hver nat er ikke
specielt optimalt.

> Er der nogen der kan anbefale et godt program der bl.a. bevarer
> tidsstemplerne?

Tag et kig på rdiff-backup: http://www.nongnu.org/rdiff-backup/

Det kan også køre over ssh, hvilket er meget rart :)

--
Jonas Hauge

Fra : Anders Lund

Dato : 26-12-04 12:01

Jonas Hauge wrote:
> Det med at uploade en "pakke" til en remote server, hver nat er ikke
> specielt optimalt.

Hvorfor ikke?

> Tag et kig på rdiff-backup: http://www.nongnu.org/rdiff-backup/
>
> Det kan også køre over ssh, hvilket er meget rart :)

Kan man også have flere "versioner" af sin backup med det? Jeg mener så
man kan restore en fil, som er blevet slettet ved en fejl, efter sidste
rdiff kørsel?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Allan Joergensen

Dato : 26-12-04 12:58

Anders Lund <anders@andersonline.dk> wrote:

> Kan man også have flere "versioner" af sin backup med det? Jeg mener så
> man kan restore en fil, som er blevet slettet ved en fejl, efter sidste
> rdiff kørsel?

Gjorde du dig den ulejlighed rent faktisk at kigge på ovenstående link?
Jeg går ud fra svaret er nej eftersom svaret på dit spørgsmål er at
finde der.

Allan Joergensen

"We're late for English, which means we're early for lunch!" - Homer

Fra : Anders Lund

Dato : 26-12-04 13:24

Allan Joergensen wrote:
> Gjorde du dig den ulejlighed rent faktisk at kigge på ovenstående link?

Ja.

> Jeg går ud fra svaret er nej eftersom svaret på dit spørgsmål er at
> finde der.

Dvs. den ikke kan gemme flere versioner? Eller har jeg overset noget?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Jimmy

Dato : 27-12-04 09:24

"Jonas Hauge" <news@linein.dk> wrote in message

> Det med at uploade en "pakke" til en remote server, hver nat er ikke
> specielt optimalt.

Hvorfor ikke?

> Tag et kig på rdiff-backup: http://www.nongnu.org/rdiff-backup/

Super! Den kan ikke klare FTP, som jeg helst ville, og dens fork der kan er
ikke egnet til produktion.

Jeg ser om jeg ikke kan finde mig en Linux-server at backuppe mod.

Mange tak,
Jimmy

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 26-12-04 13:46

On Sun, 26 Dec 2004 13:24:00 +0100, Anders wrote:

> Dvs. den ikke kan gemme flere versioner? Eller har jeg overset
> noget?

På forsiden, http://www.nongnu.org/rdiff-backup/, står der, med fed
skrift:

'The idea is to combine the best features of a mirror and an
incremental backup.'

Mvh.

--
"Super heroes wear snow pants?" Adam Sjøgren
"When there's snow out, they do!" asjo@koldfront.dk