Hjælp til problem med SetFrameHeight onloa~
Fra : Søren Skovsende

Dato : 25-12-04 14:20

Jeg har et problem med et lille javascript, jeg har en iframe som
selv skal tilpasse højden, med dette lille script.

<script language="JavaScript">
function setFrameHeight() {
if (parent.document.getElementById('blah')) {
parent.document.getElementById('blah').height=document.body.scrol
lHeight;
}
}</script>

Dette virker ganske fint i IE6, men jeg bruger mest mozilla, og
der virker det slet ikke, og jeg har sat min id'en i mit iframe
til blah, og i body tag'en har jeg smidt
onload="SetFrameHeight()", som sagt virker fint i IE6 men ikke i
mozilla... nogen der har en ide om hvordan jeg kan ordne det?....

----------------------------------
Fjern NOSPAM fra min mail...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 28-12-04 11:47

Søren Skovsende wrote:
> Jeg har et problem med et lille javascript, jeg har en iframe som
> selv skal tilpasse højden, med dette lille script.

[Klip kode]

> [...]
> onload="SetFrameHeight()", som sagt virker fint i IE6 men ikke i
> mozilla... nogen der har en ide om hvordan jeg kan ordne det?....

Problemet er at browserne har forskellig måder at finde højden på.
Peter-Poul Koch har skrevet en artikel om det.
http://www.quirksmode.org/viewport/compatibility.html

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/