Fjerne linux partition?
Fra : FatPete

Dato : 24-12-04 11:05

Jeg har Lindows på min computer og vil gerne have windows xp. Hvordan
fjerner jeg linux partionerne? Har fået at vide at det kan lade sig gøre med
Fedora Core, men kan bare ik helt finde ud af det. Nogen der kan hjælpe?

Mvh Peter

Fra : Jacob Larsen

Dato : 24-12-04 12:58

FatPete wrote:
> [...]
> Fedora Core, men kan bare ik helt finde ud af det. Nogen der kan hjælpe?

Hvis du slet ikke vil have Linux mere, så kan du slette alle "unknown"
partitioner, som en del af Windows XP installationen. Partitionering er
et af de første punkter i installationen mens den stadig kører i textsetup.

Du skal selvfølgelig sørge for at der ikke er data på dine linux
partitioner, som du vil gemme først.

/Jacob

Fra : FatPete

Dato : 24-12-04 12:31

> Hvis du slet ikke vil have Linux mere, så kan du slette alle "unknown"
> partitioner, som en del af Windows XP installationen. Partitionering er et
> af de første punkter i installationen mens den stadig kører i textsetup.

Hmm... jeg kan nemlig slet ik komme ind i selve windows installationen. jeg
får en besked om at: windows forbereder installationen" eller noget i den
retning. Derefter sker der intet! markøren står bare og blinker oppe i
hjørnet af skærmen!

Hvad kan der være galt?

Mvh Peter

Fra : Kasper Dupont

Dato : 25-12-04 21:49

FatPete wrote:

> [...]
> får en besked om at: windows forbereder installationen" eller noget i den
> retning. Derefter sker der intet! markøren står bare og blinker oppe i

Det må være en fejl i Windows installeren.

--
Kasper Dupont

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 24-12-04 12:38

"FatPete" <fedepede@tdcadsl.dk> writes:

> [...]
> får en besked om at: windows forbereder installationen" eller noget i den
> retning. Derefter sker der intet! markøren står bare og blinker oppe i

Jeg tror du skal prøve at spørge ovre i news:dk.edb.system.ms-windows.
Alternativt, så har Microsoft vel en hotline du kan ringe til hvis du
lige har købt en Windows hos dem?

--
Jacob - www.bunk.cc
Beer & Pretzels -- Breakfast of Champions.