Styling af eksternt iframe ?
Fra : Sune Storgaard

Dato : 23-12-04 11:37

Jeg vil gerne style et dokument som ligger på en anden server /domæne(som
jeg ikke har adgang til) ,som er inkluderet i et iframe på min side. Jeg ved
godt at det ikke direkte er muligt, men kan det fuskes?

Det eksterne dokument indeholder allerede et link til et stylesheet.

Kan man skrive en parser i javascript som læser den fremmede kilde, men
ændrer teksten "fremmed.server/style.css" til min.server/mitstyle.css ? -Ved
denne løsning er jeg klar over at det skal outputtes på min side, og ikke i
en iframe.

Serveren hvor min side ligger på tilbyder ingen serverside scripts af nogen
art. Siden som skal inkluderes ændrer sig ikke i opbygningen, kun indholdet
på nogle få punkter ændrer sig.

Det kunne f.eks. være sådan et dokument:
http://www.dbu.dk/sr/print_position.aspx?t=0&poolid=13409
- Jeg vil dog stærkt understrege jeg IKKE er brøndbyfan Håber heller
ikke DBU læser med her..

Det er okay hvis løsningen ikke er helt stueren, og at dem som ikke har
javascript blot får vist den uændrede side.

Jeg er desværre uerfaren i javascript, men har set lidt på
insertAdjacentElement og window.miniframe.attachEvent('onload',attachCSS)
kan det bruges til noget ?

Håber nogen kan hjælpe, gerne med en kodestump.

/Sune

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-12-04 16:29

Sune Storgaard wrote:
> [...]
> /domæne(som jeg ikke har adgang til) ,som er inkluderet i et iframe
> på min side. Jeg ved godt at det ikke direkte er muligt, men kan det

Nej, heldigvis.

Andres sider kan du kun ændre på i din egen browser ved at sætte denne til
at ignorere det adresserede stylesheet og i stedet at bruge et, du har
liggende på din harddisk. Men når andre ser dine sider - med andres sider
indlejret i iframe, er disse 'as is'.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Sune Storgaard

Dato : 23-12-04 18:04

Erik Ginnerskov wrote:

> [...]
> et, du har liggende på din harddisk. Men når andre ser dine sider -
> med andres sider indlejret i iframe, er disse 'as is'.

Jeg er klar over hvordan det normalvis fungerer, men det må kunne omgåes,
spørgsmålet er bare hvor kluntet.

Hvad nu hvis man laver noget client-side-include, og istedet for at skrive
det fremmede dokument direkte 1:1 , så skære header osv væk, og tilføjer
nogle style tags ?

Det er et forholdsvis lille dokument med en lille header og en tabel (som
endda er tydeligt "mærket"). Jeg formoder det er muligt at erstatte alle

Mit problem er bare at jeg ikke kender nok til javascripts til at have en
fjerneste ide om hvordan det gøres i praksis. Jeg kunne forestille mig at
man skrev en lille parser, som læste det fremmede dokument, sprang frem til
"mærket" hvorfra det som skal bruges kommer, og så have en lille liste med
ting som skal ændres før det skrives. Hvis clienten ikke understøtter
javascripts, så bare inkludere det originale dokument i en iframe som før.

Håber nogle kan guide mig i den rigtige retning. Jeg har som sagt ikke det
store kendskab til JS, men er ikke grøn mht. programmering.

Fra : Benny Nissen

Dato : 23-12-04 18:37

Sune Storgaard explained on 23-12-2004 :
> Hvad nu hvis man laver noget client-side-include, og istedet for at skrive
> det fremmede dokument direkte 1:1 , så skære header osv væk, og tilføjer
> nogle style tags ?

Det er faktisk lige, hvad du skal gøre, men lav det serverside i stedet
for clientside.
Du er du ude over problemer med, hvad brugeren har slået til eller fra
i browseren.

Husk i den forbindelse også, at det ikke er sikkert det er lovligt at
hente indholdet fra andre sider på den måde, med mindre du har fået lov
af ejeren.

--
Benny

Fra : Sune Storgaard

Dato : 23-12-04 19:05

Benny Nissen wrote:
> Sune Storgaard explained on 23-12-2004 :
>
> Det er faktisk lige, hvad du skal gøre, men lav det serverside i
> stedet for clientside.

Problemet er bare at (som jeg skrev i den første post) er at "min" server
ikke tilbyder noget som helst serverside. Så det kan desværre ikke blive
andet end pr client i javascript.

Jeg er dog stadigvæk tæt på bar bund i hvordan sådan et script skal se ud..

> Du er du ude over problemer med, hvad brugeren har slået til eller fra
> i browseren.

Det ser jeg nu ikke som det store problem, hvis javascripts er slået fra
skal den originale bare vises i en iframe, det er ingen katastrofe.

> Husk i den forbindelse også, at det ikke er sikkert det er lovligt at
> hente indholdet fra andre sider på den måde, med mindre du har fået
> lov af ejeren.

Den er jeg med på.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 27-12-04 10:52

Benny Nissen wrote:

> Det er faktisk lige, hvad du skal gøre

Har du en ide til hvordan ? :) -clientside vel at mærke