MS Windows
briani 27239
Task manager, 100 pct. CPU ???
Fra : edob

Dato : 22-12-04 22:28

Hej NG.

Jeg fik for et par dage siden et break-down på mit windows XP pro, med en
fejlmeddelelse: File missing og corrupted, Windows/system32/config/system.
Jeg kunne ikke få det igang igen, så jeg valgte at formatere og
geninstallere win XP.

Da programmet, efter en hel del arbejde, igen fungerede, opdagede jeg at
PCen sendte og modtog fra ADSL forbindelsen uden nogen synlig grund.
Samtidig kunne jeg i Task Manageren se at CPUén hele tiden arbejdede næsten
100 pct. Aktiviteten lå i "MSC32.exe - system" med CPU 99 pct.

Jeg valgte så en gang til at formatere og geninstallere. Nu ser det ud til
at funke. Men, men, hvad var det mon der foregik medens CPUen arbejdede så
kraftig - og ligeledes hvad mon foregik på ADSL forbindelsen ???

Venlig hilsen, Frank

Fra : Anders Lund

Dato : 22-12-04 22:52

edob wrote:
> [...]
> Samtidig kunne jeg i Task Manageren se at CPUén hele tiden arbejdede næsten
> 100 pct. Aktiviteten lå i "MSC32.exe - system" med CPU 99 pct.

Hvordan installerede du Windows? Med netstikket i eller ude? Hvordan er
du forbundet med Internettet, bag en router eller direkte forbundet?

Det jeg prøver at komme frem til er at en "ubeskyttet" og "ny" Windows
(XP) bliver inficeret med en virus/orm i løbet af få minutter, hvis den
er forbundet direkte med Internettet

> kraftig - og ligeledes hvad mon foregik på ADSL forbindelsen ???

Det kan være at det var en sød lille spam-orm du havde fået ind. Eller
en eller anden orm, som prøvede at sprede sig videre til resten af
verden. :)

Endten er MSC32.exe et random navn eller også er det en ny/ukendt orm,
for det er begrænset med hits Google med søgning på den.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : edob

Dato : 23-12-04 09:59

> [...]
>
> Endten er MSC32.exe et random navn eller også er det en ny/ukendt orm,
> for det er begrænset med hits Google med søgning på den.

Hej Anders.
Tak for dit svar. Jeg er forbundet direkte til internettet med ADSL hos
TDC. - Jeg mener, at der har været "ubeskyttede" perioder da jeg
installerede windows XP, og har forestillet mig at det er her problemet er
opstået.

Sidste gang jeg installerede (hvorefter det virkede) var ADSL stikket
udtaget. Norton antivirus programmet og Firewall blev etableret inden ADSL
forbindelsen blev genoprettet. Antivirus programmet straks opdateret og en
fuld scanning af computeren (uden at finde noget uhumsk). Håber/tror det
var den rette fremgangs måde.

Er nysgerrig for at høre andres meninger om det der skete.

Venlig hilsen, Frank