Browser
stl_s 3840
arlet 2470
iexplore kan ikke åbne nye vinduer...?
Fra : Anton

Dato : 22-12-04 11:48

Min Iexplore kan lige pludselig ikke åbne et link i nyt vindue længere og
heller ikke hvis man trykker på et link som skulle åbne nyt vindue...???

hvad kan det være...?

det er også galt på hjemmesider som skal åbne billeder af produkter....

Fra : Lars HT

Dato : 22-12-04 11:54

"Anton" <anton@anton.bla> wrote in message
> [...]
>
> hvad kan det være...?
>
> det er også galt på hjemmesider som skal åbne billeder af produkter....

Prøv at beskrive, hvad der sker, når du trykker på et link! Sker der absolut
ingenting, eller er det som om et nyt vindue oprettes, men straks
forsvinder?

Har du en popupstopper?

Lars

Fra : Anton

Dato : 22-12-04 13:09

Den gør absolut ingen ting... og jeg har prøvet at slå popup stopperen fra
M$ fra... og det giver samme resultat..??

Jeg har dog haft mozilla firefox installeret men mener at fejlen kom før jeg
prøvede den...!

Fra : Lars HT

Dato : 22-12-04 14:28

> [...]
> M$ fra... og det giver samme resultat..??
>
> Jeg har dog haft mozilla firefox installeret men mener at fejlen kom før

Når man trækker et IE-vindues kanter og f.eks. gør det mindre, hvorefter man
lukker det, vil Næste IE-vindue, som åbner oftest have samme størrelse og
placering. Når man trækker i kanterne kan man ikke gøre vinduet mindre end
en vis størrelse!

Jeg var dog engang ude for følgende:
En eller anden fejl havde gjort, at der i reg-DB (eller hvor det bliver
gemt) var angivet, at sidste vinduesstørrelse var 1*1 pixel (altså meget
lille). Når jeg derfor åbnede et IE-vindue via et link, så det ud som om,
det bare forsvandt! I virkeligheden kunne man dog se vinduet som en lille
prik (1*1 pixel) et sted på skærmen! At vinduet var åbnet kunne jeg dog se i
menulinien nederst, så hvis du ikke ser noget som helst???

Det kunne jo måske være til inspiration!
Lars

Fra : Anton

Dato : 22-12-04 14:44

Jeg har lige prøvet igen... der åbner ingen nye vinduer.... der sker slet
ikke noget... Øv...

Det virker lidt som om der er rettet i reg. databasen... jeg kan bare ikke
lige se fejlen selv om jeg kigger den efter i krogene..

Fra : Anton

Dato : 23-12-04 13:55

Nu har jeg fået rettet fejlen...!!

Afinstall WIN XP SP2 og installere IExplore 6.0 SP1 igen... og så hele SP2
pakken igen...!
http://support.microsoft.com/?scid=kb;da;318378&spid=2073&sid=186

sikke en omgang for at rette/reparere IExplore...!!! flot M$...

Fra : Lars HT

Dato : 23-12-04 14:07

> [...]
> http://support.microsoft.com/?scid=kb;da;318378&spid=2073&sid=186
>
> sikke en omgang for at rette/reparere IExplore...!!! flot M$...

Ja, hold da op, men det var da godt, at det virkede!

Lars

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-12-04 12:43

Anton skrev:

>Min Iexplore kan lige pludselig ikke åbne et link i nyt vindue længere og
>heller ikke hvis man trykker på et link som skulle åbne nyt vindue...?

Du skal tillade popupvinduer, enten midlertidigt, konstant på
samme side eller alle.

Eller ændre dine indstillinger => kig under Funktioner.
--
Knud