resize funktion?
Fra : Kim Emax

Dato : 22-12-04 00:38

Hejsa

Jeg har før leget med pnmflip til at rotere en række billeder, og har nu
brug for at resize nogle også. Men kan ikke finde en funktion til dette?
Er der nogen, der har kendskab til sådan en smart ting?

mvh
Kim Emax

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 22-12-04 00:44

On Wed, 22 Dec 2004 00:38:11 +0100, Kim wrote:

> Jeg har før leget med pnmflip til at rotere en række billeder, og
> har nu brug for at resize nogle også. Men kan ikke finde en funktion
> til dette? Er der nogen, der har kendskab til sådan en smart ting?

pnmscale?

Ellers kan ImageMagicks 'convert' alt muligt.

Mvh.

--
"Some people like cupcakes better. Adam Sjøgren
I for one care less for them!" asjo@koldfront.dk

Fra : Torben Hørup Nielsen

Dato : 22-12-04 20:37

Den Wed, 22 Dec 2004 00:44:03 +0100. skrev Adam Sjøgren:

> pnmscale?
>
> Ellers kan ImageMagicks 'convert' alt muligt.

Jep

convert -rotate "90>" in.jpg out.jpg

Mvh Torben

Fra : Kim Emax

Dato : 23-12-04 14:17

Torben Hørup Nielsen wrote:

> Jep
>
> convert -rotate "90>" in.jpg out.jpg

Nu var det resize af et billede jeg ville have fat i, pnmflip roterer
for mig, når jeg har det behov

mvh
Kim Emax

Fra : Kasper Dupont

Dato : 25-12-04 22:13

Torben Hørup Nielsen wrote:

> convert -rotate "90>" in.jpg out.jpg

Sker det lossless? Jeg ved at jpegtran i
princippet skulle kunne gøre det lossless.

--
Kasper Dupont

Fra : Kim Emax

Dato : 23-12-04 14:19

Adam Sjøgren wrote:

> pnmscale?

Jeps, fandt den også efter at jeg havde postet her (viste sig at det var
på testserveren disse pakker var installeret), har du prøvet pnmscale?
Umiddelbart kunne jeg ikke lige læse mig til, hvad jeg skulle gøre og
var på vej i kassen, så jeg har ikke fået testet det og da det er leg,
så venter det lige til at jeg har ledig tid...

> Ellers kan ImageMagicks 'convert' alt muligt.

Det vil jeg også kigge på, tak

go Jul
mvh
Kim Emax

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 23-12-04 17:38

On Thu, 23 Dec 2004 14:18:52 +0100, Kim wrote:

> Jeps, fandt den også efter at jeg havde postet her (viste sig at det
> var på testserveren disse pakker var installeret), har du prøvet
> pnmscale?

Ja. Virker fint her:

$ file dsc_6802.png
dsc_6802.png: PNG image data, 3008 x 2000, 8-bit/color RGB, non-interlaced
$ pngtopnm dsc_6802.png | pnmscale 0.5 | pnmtojpeg > hep.jpg
$ jpeginfo hep.jpg
hep.jpg 1504 x 1000 24bit JFIF N 134439
$

Mvh.

--
"I'm sorry but I'm a dry CS engineer, not a graphic Adam Sjøgren
designer. Information, not animation." asjo@koldfront.dk