Firerox 1.0
Fra : Morten Snedker

Dato : 21-12-04 20:38

Når jeg besøger http://www.renault.dk/ ser der jo herrens ud. Er det
siden der er skod-designet, eller magter FF bare ikke lige dén side?

/Snedker

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-12-04 20:53

Morten Snedker skrev:

> Når jeg besøger http://www.renault.dk/ ser der jo herrens ud.

Ja det er ikke kønt.

> Er det siden der er skod-designet,

Ja. Siden bruger et javascript forsøger at genkende browseren og
vælger et css-ark derefter. Men scriptet er gammelt og Firefox
detekteres formentlig som Netscape 4 - som den absolut intet har
til fælles med.

Prøv at lade Firefox udgive sig som IE (fx ved hjælp af [1]) - så ser
siden fin ud.

Du er meget velkommen til at sende Renault en mail - jeg vil også
prøve at huske det.

Noter:
======

[1] <http://www.chrispederick.com/work/firefox/useragentswitcher/>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Bo Christensen

Dato : 22-12-04 00:41

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:
> Du er meget velkommen til at sende Renault en mail - jeg vil også
> prøve at huske det.

Jeg sendte dem også lige en mail, (Kunne ikke finde en kontaktadresse,
så jeg håber info snabel-a renault punktum dk når frem). Jeg vedhæftede
et skærmdump, for det har de da virkelig fortjent at se. (Det er
virkelig god værkstedshumor.)

Det er jo trend at hænge virksomheder ud på internettet, findes der en
hjemmeside der udstiller firmahjemmesider der anvender skodkode?

Det kunne være ganske underholdende at se, hvilke virksomheder der
m.h.t. hjemmesidedesign stadig befinder sig i det forrige århundrede.

Ud over Renault kandiderer f.eks. Leasy og McDonalds til topplaceringer.

--
Mvh.
Bo

Fra : Broodje Paling

Dato : 22-12-04 06:26

Bo Christensen skrev:

> [...]
> m.h.t. hjemmesidedesign stadig befinder sig i det forrige århundrede.
>
> Ud over Renault kandiderer f.eks. Leasy og McDonalds til topplaceringer.

http://validator.w3.org/ hvor man kan checke sider opgiver man med
det samme at finde alle fejl.