Asus A7V-333 USB 2 ?
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 21-12-04 20:26

Hep...

Jeg har ovenstående bundkort som iflg. Asus skulle køre USB2.

Nu har jeg lige købt en Maxtor ext. HD, og når jeg smider den på skriver den
"this device can perform faster if you connect to a USB 2 Hi-speed port" ?

Nu tænker jeg, kører jeg mon overhovedet USB 2 på bundkortet, jeg har
iøvrigt det samme problem med en USB 2 nøgle m/ 256 mb ram.

Balladen er jeg også kun har hul igennem på 2 af de 4 usb porte på
bundkortet.

Jeg har prøvet at via driverne hos Asus, og for at fægte endnu mere i
blinde, også usb2 driverne til ME.

Jeg har fortsat kun hul igennem på de 2 porte.

Hastighedseksempel: jeg har en fil på ca. 100 mb, hvis jeg ber den blive
fyret over på maxtor disken, knalder den hurtigt 25-30% i løbet af en
splif-sekund, men derefter står den og tæller og kører knap 1 % pr. sekund.

Kan man udlede af dette om jeg ruller usb 2, eller måske 1,1 pga. et
driverproblem`?

Det er dette bundkort:

http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=A7V333-X&langs=01

Mvh.

Kim

Fra : KT

Dato : 21-12-04 23:18

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid> wrote in message
> [...]
> sekund.
>
> Kan man udlede af dette om jeg ruller usb 2, eller måske 1,1 pga. et

Jeg har samme bundkort og benytter uden problemer USB2. Jeg kører med WinXP.
Har aldrig oplevet problemer med usb på dette bundkort.

Mvh KimT

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 22-12-04 08:47

"KT" <detsortehulATSLETTE@hotmail.com> wrote in message news:41c8a0e3$0

> Jeg har samme bundkort og benytter uden problemer USB2. Jeg kører med
> WinXP.
> Har aldrig oplevet problemer med usb på dette bundkort.

Hmmm strange,....

Nu hører det med til historien, at mit er versionen med raid på, og når jeg
læser lidt gamle indlæg via Google lader netop dette til at være et problem,
hvis man kører med begge dele samtidig.

Hvis andre kender til workarounds læner de sig op af en julekrammer hvis en
løsning findes *S*

Kim

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 22-12-04 08:54

Bundkortet har både USB 1.1 og USB 2.0 så du skal nok bare forbinde din
harddisk til en anden USB port.
Hint: Manu.....

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk www.gromit.dk/dvd
www.recordere.dk

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 22-12-04 20:52

"Michael Lund Sørensen" <laeses-ikke@gromit.dk> wrote in message
> Bundkortet har både USB 1.1 og USB 2.0 så du skal nok bare forbinde din
> harddisk til en anden USB port.
> Hint: Manu.....

Balladen er at de 2 porte virker, og de 2 andre ikke virker, noget jeg måske
har mistænt kan have noget med dette problem at gøre.

Iøvrigt er de 4 porte på MB USB 2

Kim