Dumme socket A bundkort
Fra : Morten Linder \(2600~

Dato : 20-12-04 21:55

Hej NG

jeg må jo indrømme, at jeg er intel mand, og lige nu ved jeg godt hvorfor.

Jeg sidder med to Bundkort.

et Asus A7V266-E med Thunderbird 1200 på.

og

et Soltek sl-75frv med duron 800 på.

Det kan godt være jeg er dum, MEN uanset hvad jeg prøver.. flytte rundt på
cpu´er, osv, så er det mig en umulighed at få skærmbillede på.

jeg har prøvet med flere forskellige agp grafikkort, samt PCI.

Det pudsige er at hvis jeg piller rammen af, så er det respons - så bipper
kortene som åndsvage... og så vidt jeg ved, vil dette ikke ske, med mindre
cpu'en faktisk virker (i hvert fald når vi snakker intel).

skal AMD boards stelles, eller hvad dælen er det der er helt ude i hampen.

Håber nogen kan være behjælpelige..

Alternativt, så vil jeg gerne bytte begge boards inkl. cpu og en ddr-klods
til min. celeron 1000 og tilhørende mainboard. - ved godt det ikke er salg,
men jeg er desperat.

mvh

Morten Linder

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 20-12-04 23:36

Morten Linder (2600) wrote:

> Jeg sidder med to Bundkort.
> et Asus A7V266-E med Thunderbird 1200 på.
> og
> et Soltek sl-75frv med duron 800 på.

Det kunne da godt lyde som om du er kommet til at knække en flig af
kernen på begge - selv en mikroskopisk stump der mangler, kan betyde
en stendød processor.
De var desværre lidt skrøbelige i den årgang de to er fra.

Fra : morten linder \(2600~

Dato : 21-12-04 10:39

det lyder underligt..

Det er jeg da lidt ked af hvis jeg har :(

/Morten

Fra : Zulu

Dato : 21-12-04 13:45

"Morten Linder (2600)" <morten@linder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kortene som åndsvage... og så vidt jeg ved, vil dette ikke ske, med mindre
> cpu'en faktisk virker (i hvert fald når vi snakker intel).

Har du tjekket at ram-klodsen rent faktisk virker?

Prøv at resette bios på begge boards ved at cleare CMOS ved at flytte en
jumper. Læs i manualen hvordan.

Zulu