flere billeder i samme stylesheet..??
Fra : Gert Lindegaard

Dato : 20-12-04 01:11

Jeg har vært ved at få flere billeder med i samme stylesheet,
dvs. Kan i hjælpe mig videre..??

Den forløbige kode står nedenunder her :)

body {
   background-color: black;
   background-image: url("banner.jpg");
background-repeat: no-repeat;
background-attachment: fixed;
background-position: top center;

}
h1 {
   color: #990000;
   background-color: #FC9804;
}

a {
   color: blue;
}

a:link {
   color: green;
}

a:visited {
   color: yellow;
}

a:active {
   background-color: white;
}

a:hover {
   color: orange;
}

a:hover {
   letter-spacing: 1px;
   font-weight:normal;
   color:light-black;
}

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-12-04 01:43

Gert Lindegaard <postmaster@adgrafik.dk> skrev:

> Jeg har svært ved at få flere billeder med i samme stylesheet,
> dvs. Kan I hjælpe mig videre?
>
> Den forløbige kode står nedenunder her :)

Giv hellere et link til din side, fremfor kode - det kan være
vanskeligt at genskabe dit problem når vi kun har css-koden.

Et link vil give både design og kode på en gang, og vi er
helt fri for at gætte.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 20-12-04 13:23

Gert Lindegaard skrev:

> Jeg har vært ved at få flere billeder med i samme stylesheet,
> dvs. Kan i hjælpe mig videre..??

Hvad er det du rent faktisk vil? Du har sat et baggrundsbillede i body
ja - og? hvor vil du have billederne henne?

(at sætte baggrundsbilledet i body er måske heller ikke så
hensigtsmæssigt, især ikke eftersom dit billede hedder banner.jpg og
sandsynligvis kun skal være i toppen, som en slags grafisk overskrift!
Altså hvis det skal give en mening skal du have et afsnit i dit
dokument der eksvis hedder header eller banner og så sætter billedet
der! (tænk stil, fra 3.-4. klasse og opbygning af dokument!)

Claus