WordPerfect variable i en tekstskabelon - ~
Fra : Jesper Frehr

Dato : 19-12-04 19:19

Een af mine kolleger skriver hver dag flere bevillingsansøgninger med NÆSTEN
samme ordlyd. Blot ændres om hjælpemidlet er til højre arm eller ben, hvme
lægen er og hvad hun hedder etc.

Jeg lavede i sin tid i WordPerfect en skabelon, hvor man åbnede skabelonen.
Man blev så præsenteret for de ti variable som man kunne skrive ind, - Hr.
Jensen, højre ben osv. Så klikkede man OK, og så blev de sat ind i
dokumentet på det rette dted og alle var glade...

ITafdelingen har krævet at de sidste WordPerfectmasiner nu kyles ud, men
hvordan gøres dette i Word??

Jeg har prøvet at sætte variable ind, men man skal med musen klikke sig hen
til der hvor teksten skal sættes ind. Kunne det gøres med tabulator ...
eller skal man have fat i makroer???

Anyone???

Jesper Frehr

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 19-12-04 23:07

"Jesper Frehr" <jesper@TRALALAfrehr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hen
> til der hvor teksten skal sættes ind. Kunne det gøres med tabulator ...

Du skal have fat i formularfelter. Højreklik et tomt sted på en af
værktøjslinjerne og vælg at få vist Formularer værktøjslinjen.
Eksperimenter lidt med den, så finder du nok ud af systemet. Det vigtige er,
at når du har lavet din faste tekst og sat formularfelterne ind på de rette
steder, så skal du vælge Funktioner-Beskyt og så er det beskyttelsen vedr.
formularfelter, som du skal vælge. Du kan sætte password på eller ej.
Herefter kan brugeren kun skrive i Formularfelterne og man hopper mellem dem
med Tab.
En yderligere fordel vil det nok være at gemme den som en skabelon, som så
vælges via Filer - Ny, hvorved man forhindrer, at originalen
overskrives/ændres.
Hvis du skal have flere detaljer, skal du nævne word version, idet der bl.a.
i word 2003 er ændret en del på metoderne.

Kurt

Fra : Jesper Frehr

Dato : 21-12-04 22:25

Halløjsa Kurt

TUSIND tak for hjælpen - så er jeg igang!

Jesper

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-12-04 23:45

Velbekomme