MS Windows
briani 27239
Mappetilladelser
Fra : Filip

Dato : 19-12-04 15:55

Hej Ng

Jeg kunne godt tænke mig at lave nogle mappe tilladelser for nogle af mine
delte mapper, på d-drev, men kun, så nogle enklte brugere har adgang til
dem. Hvordan gør jeg det. Jeg har set på en win 2000 computer at man kan få
et faneblad med sikkerhedsinstillinger under egenskaber for en delt mappe.
Herunder er der mulighed for at man kan sætte det hele op som man gerne vil.
Men problemet er at jeg har en XP prof sp2 maskine, og her har jeg ikke
denne mulighed. Jeg har kon konveteret mit d-drev til NTFS men mit C-drev er
stadig Fat32. Vil det hjælpe at konvetere dette drev for at få de andre
sikkernhedsinstillinger???? Eller kan jeg slå det til inde i
computeradministration et eller andet sted?

Filip

Fra : Preben Christensen

Dato : 20-12-04 22:20

Hej

Dine mapper og drev skal være ntfs ellers virker det ikke
så konverter du bare det sker der heller ikke noget ved bortset fra du får
mere sikkerhed

--
Venlig Hilsen
Best regards

Fra : Filip

Dato : 19-12-04 22:56

> Dine mapper og drev skal være ntfs ellers virker det ikke
> så konverter du bare det sker der heller ikke noget ved bortset fra du får
> mere sikkerhed

Er der en risiko ved at konvetere mit c-drev, eller er det helt smertefrit?
behøver jeg tage backup?

Filip

Fra : Preben Christensen

Dato : 20-12-04 23:28

Normalt tager man ikke back-up før end det går galt og er for sent, men tag
du hellere back-up først hvis du har noget du ikke vil miste
der er ingen risiko ved at konvertere til NTFS

--
Venlig Hilsen
Best regards

Fra : Filip

Dato : 20-12-04 23:10

ok. nu har jeg konveteret, men jeg kan stadig ikke vælge noget der minder om
mappetilladelser. Jeg havde håbet på at der i egenskaber for mappedeling var
kommet et felt mere hvor der stodtilladelser eller sådan. Hvad skal jeg nu
gøre?????

Kan det evt. være fordi xp blev installeret på fat 32 og jeg først nu har
konveteret til NTFS? Ville det give nogen forskel hvis jeg nu ominstallerede
hele lortet men denne gang på NTFS?

Filip

Fra : Anders Lund

Dato : 20-12-04 23:28

Filip wrote:
> [...]
> kommet et felt mere hvor der stodtilladelser eller sådan. Hvad skal jeg nu

Prøv at kigge i mappeindstillinger -> Advanceret, om du ikke kan slå
noget fra som hedder "Brug simpel fildeling" eller noget i den retning.
Jeg mener at det punkt fjerner "sikkerhed"-fanebladet.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Filip

Dato : 21-12-04 00:16

> Prøv at kigge i mappeindstillinger -> Advanceret, om du ikke kan slå noget
> fra som hedder "Brug simpel fildeling" eller noget i den retning. Jeg
> mener at det punkt fjerner "sikkerhed"-fanebladet.

Tusind tak Anders. Det var lige hvad jeg manglede.

Filip