Exim4, Spamassassin, Clamav
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-12-04 18:44

Hej!

Jeg har Exim4 kørende og den virker.

Nu har jeg så installeret Spamassassin samt Clamav, men ligegyldigt hvad
jeg sender til min mail så kommer det frem, altså intet bliver sorteret
fra som spam.

Jeg har fulgt http://www.koivi.com/exim4-config/ samt
http://www.win.tue.nl/~martijna/Debianstuff/

til punkt og prikker og har ikke fået nogle fejlmeddelelser undervejs.

Hvad gør jeg forkert? System er Debian 3.1 Sarge.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Simon Lyngshede

Dato : 19-12-04 00:14

On Sat, 18 Dec 2004 18:43:58 +0100, Martin Johansen [6000] wrote:

> [...]
>
> til punkt og prikker og har ikke fået nogle fejlmeddelelser undervejs.
>
> Hvad gør jeg forkert? System er Debian 3.1 Sarge.

Du kunne jo starte med at se om dit spam overhovedet bliver markeret som
spam. Find en spam mail der er røget igennem og kig i headeren, har
spamassassin markeret den som spam ?

Hvis ikke kan du jo som begyndelse konkludere at Exim ikke sender dine
emails igennem spamassassin.

--
Simon Lyngshede
simon@giraf.spiceweasel.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-12-04 02:50

On Sun, 19 Dec 2004 00:14:28 +0100, Simon Lyngshede wrote:

> Du kunne jo starte med at se om dit spam overhovedet bliver markeret som
> spam. Find en spam mail der er røget igennem og kig i headeren, har
> spamassassin markeret den som spam ?

Det har jeg nemlig undret mig lidt over.. der står _intet_ i headeren der
kan henføres til hverken spamassassin eller clamav

> Hvis ikke kan du jo som begyndelse konkludere at Exim ikke sender dine
> emails igennem spamassassin.

Det har jeg nu konkluderet

Fra : Simon Lyngshede

Dato : 19-12-04 14:40

On Sun, 19 Dec 2004 02:49:50 +0100, Martin Johansen [6000] wrote:

> Det har jeg nu konkluderet

Så er der enten et problem med guiden eller også har du gjort noget
forkert. Er der virkelig ingen fejl i logfilerne ?

Jeg har aldrig brugt Exim, så jeg har ikke lige noget erfarning at dele.
qmail er meget nemmere

--
Simon Lyngshede
simon@giraf.spiceweasel.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-12-04 15:24

On Sun, 19 Dec 2004 14:39:50 +0100, Simon Lyngshede wrote:

> Så er der enten et problem med guiden eller også har du gjort noget
> forkert. Er der virkelig ingen fejl i logfilerne ?

Nej ingen fejl intet. Det er som om den er usynlig/ikke-aktiv.

> Jeg har aldrig brugt Exim, så jeg har ikke lige noget erfarning at dele.
> qmail er meget nemmere

Hehe - prøvede qmail under Mandrake - det gik helt galt for mig. Exim
virkede med det samme.