Erfaringer med Buddy RedWing
Fra : Jan Birk

Dato : 18-12-04 17:15

Er der nogen der har erfaringer med subj?

/Jan

Fra : Bock

Dato : 18-12-04 17:32

Har en som jeg har brugt som vinge på en bagplade.

Og det virker rigtig fint, dog er den efter at have skiftet til dbl 10 lige
lille nok mht. løfteevne.

Derfor er det nu hængt i skabet til fordel for en zeagle vinge vest.

mvh Lars

Fra : Jan Birk

Dato : 18-12-04 18:14

> Og det virker rigtig fint, dog er den efter at have skiftet til dbl 10 lige
> lille nok mht. løfteevne.
>
> Derfor er det nu hængt i skabet til fordel for en zeagle vinge vest.

Tak for det hurtige svar! Jeg formulerede mig måske ikke helt nøjagtigt,
men jeg mente i kombination med en anden buddy ting, f.eks. tech-wingen!

Det skulle jvf. reklamerne give 22,5 kg ekstra løfte evne samt
redundansen....!!

/Jan

Fra : Bock

Dato : 18-12-04 18:38

Hvis du bruger den sammen med våddragt, er det jo muligt at bruge den som en
ekstra opdriftskilde i tilfælde af bcd svigt.

Hvis du har tørdragt vil jeg nok ikke selv bruge denne opsætning da det
giver nogle flere slanger at holde styr på.

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 18-12-04 19:02

Jan Birk skrev i Message-ID: <cq1o9g$2s04$1@news.cybercity.dk>:

> [...]
> tech-wingen!

> Det skulle jvf. reklamerne give 22,5 kg ekstra løfte evne samt

Skal du have vrag vha wingerne? :) Hvad skal du bruge alt den opdrift
til?

Hvad skal du bruge "redundansen" til? Hvorfor døje med en ekstra
inflator der er i vejen og som - hvis den skulle lække - gør det ret
svært at redde sig ud af problemerne - da man så skal koble mindst to
opdriftselementer fra...

SVJV bruger man opdriftsmidler til at modvirke den negative opdrift man
har i begyndelsen af dykket (vægten af gassen man dykker på) - der så
bliver formindsket til nærmest intet behov for opdrift i slutningen af
dykket (når gassen er brugt)?

--
Peter Fjelsten (DIR-DK, EKPP) Om DIR <http://www.dir-dk.org/>
MSN "fjelsten@yahoo.com" Huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : Jan Birk

Dato : 18-12-04 23:11

> Skal du have vrag vha wingerne? :) Hvad skal du bruge alt den opdrift
> til?

Hæve Robert

> [...]
> har i begyndelsen af dykket (vægten af gassen man dykker på) - der så
> bliver formindsket til nærmest intet behov for opdrift i slutningen af

Jeg takker for introduktionen til CMAS** uddannelsen, men jeg søgte
egentligt nogle erfaringen med konstruktionen !

/Jan