Fedora 3 i386 disk1-2-3-4 og JAVA hvordan ~
Fra : KE Kofod

Dato : 17-12-04 23:51

Hej kære venner.
Ja Linux en ny for mig så jeg kommer til at bede om lidt hjælp. jeg har
installeret FEDORA 3 i386 Disk 1-2-3-4
og kørt en opdatering. Nu skriver systemet at mit system er opdateret !. Jeg
skal lige sige at jeg har installeret den som server !!!, og lavet en total
installation ( ALLE ).
Nu skulle jeg så ind på min bredbånds udbyder og se vores hjemmeside, der
var nogle JAVA der mangler eller ikke kunne vises ???. Hvad mangler jeg at
installere ???,
den kan ikke vise JAVA, jeg var inde på JAVA.COM og hente 2 filer i586, den
ene en RPM.BIN den anden en RPM.
Men det er jo nok slet ikke dem jeg skal bruge ???.
Hjælp mig trin for trin.
Hvor kan jeg hente de rigtige filer, evt. link til disse.
jeg troede de var på mine 4 disk´s ???.
Er der en eller flere her der vil hjælpe mig med at få den til at vise JAVA.
Mvh. nybegynder af linux KE Kofod

Fra : Ib Larsen

Dato : 18-12-04 01:17

KE Kofod wrote:

> [...]
> installere ???,
> den kan ikke vise JAVA, jeg var inde på JAVA.COM og hente 2 filer i586,

Hej

Du går ind på
www.java.com/download/manual.jsp

Downloader filen der hedder linux rpm
Når du har downloadet den går du ud i en terminal og skriver su " enter" og
rootpassword " enter"
Så skifter du til det directory hvor du har lagt filen med cd og så stien
feks "cd /dig/home/download".
Når du har gjort det skriver du "chmod a+x j2re-1_4_2_06-linux-i586-rpm.bin"
så kan du starte installationen ved at skrive
"./j2re-1_4_2_06-linux-i586-rpm.bin"
Når dette er gjort skriver du så bare "rpm -iv j2re-1_4_2_06-linux-i586.rpm"
Så skulle den være installeret

Du skal så lige have configureret den
tast "cd /usr/lib/mozilla-1./plugins" ( hvis mozilla er installeret der
ellers stien til hvor den er installeret)
Hvis java så er installeret i /usr/java/2jre1.4.2.06 skriver du så bare ln
-s /usr/java/j2re1.4.2-06/plugins/i386/ns610-gcc32/libjavaplugin_oji.so"
Start så mozilla så skulle java virke.

Husk lige "" skal ikke skrives med og husk også de mellemrum der i
komandoerne.
--
Mvh Ib Larsen

Fra : Ib Larsen

Dato : 18-12-04 01:23

KE Kofod wrote:

> Er der en eller flere her der vil hjælpe mig med at få den til at vise
> JAVA. Mvh. nybegynder af linux KE Kofod

Sorry jeg lavede en fejl i konfigurationen
der skulle have stået cd /usr/lib/mozilla-1.4/plugins
Jeg glemte 4 tallet
--
Mvh Ib Larsen