ln - make links between files
Fra : Carsten

Dato : 17-12-04 16:02

Hej
jeg sider og roder lidt med ln !
kan få det til at virke, og alligevel IKKE

som root i /var/www/
ln -s  /home/carsten/test/ test
og resultatet bliver en link fra /var/www/test  til /home/carsten/test/
fint nok
men når jeg så med en web browser kontakter min Apache/1.3.26 Server
kan jeg godt se at der er kommet et punkt mere som heder test men det er
ikke en mappe og jeg kan derfor ikke åbne den som en sådan
hvad er det lige der går galt ?
www.becamo.dk
/Carsten

Fra : Lars Kristensen

Dato : 17-12-04 16:31

Carsten wrote:
> [...]
> kan jeg godt se at der er kommet et punkt mere som heder test men det er
> ikke en mappe og jeg kan derfor ikke åbne den som en sådan

Har du tilladt apache at følge symlinks?

- Lars

Fra : Carsten

Dato : 17-12-04 16:33

Lars Kristensen wrote:

> Har du tilladt apache at følge symlinks?
>
> - Lars
det vil jeg mene, for jeg har en symlink der virker
det er også der for jeg er ved at blive gråhåret over at
jeg ikke kan få en til, til at virke
/Carsten

Fra : Christian Iversen

Dato : 17-12-04 16:50

Carsten wrote:

> det vil jeg mene, for jeg har en symlink der virker
> det er også der for jeg er ved at blive gråhåret over at
> jeg ikke kan få en til, til at virke

Har apache adgang til den mappe/fil du peger på?

--
M.V.H
Christian Iversen

Fra : Carsten

Dato : 17-12-04 16:54

Christian Iversen wrote:

> Har apache adgang til den mappe/fil du peger på?
Jep

det er et lidt mærkelig problem, der er oprettet to brugere på
maskinen, og der er ingen problemer i at lave symlink til den ene bruger
men umulig til den anden ???
/Carsten

Fra : Carsten

Dato : 17-12-04 17:02

Fandt fejlen :)

drwxr--r-- 29 carsten nogroup 2048 Dec 17 08:54 carsten

det virker som det skal, der skal jo ikke være tilgang til en bruger
med denne opsætning

/Carsten

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 17-12-04 17:11

On Fri, 17 Dec 2004 16:54:13 +0100, Carsten wrote:

> det er et lidt mærkelig problem, der er oprettet to brugere på
> maskinen, og der er ingen problemer i at lave symlink til den ene
> bruger men umulig til den anden ???

Har du sat SymLinksIfOwnerMatch?

<http://httpd.apache.org/docs/mod/core.html#options>

Mvh.

--
"Så har den første snøen falt Adam Sjøgren
men det er ikkje derfor det er kaldt" asjo@koldfront.dk