Firefox og localhost ?
Fra : SpookiePower

Dato : 17-12-04 15:14

Jeg køre med Firefox og explore.
Jeg er igang med at udvikle er par asp hjemmesider og tester
dem i iis 5.1 ved brug af localhost. Når jeg prøver at få vist
mine sider ved brug af firefox, bliver jeg spurgt om password
og brugernavn, hvilket jeg ikke forstår ? Hvis jeg prøver at vise
mine hjemmesider i explore køre de fint uden at skulle have password
eller brugernavn. Nogle som kan hjælpe mht til firefox problemet ?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-12-04 15:41

SpookiePower skrev:

> Når jeg prøver at få vist mine sider ved brug af firefox, bliver
> jeg spurgt om password og brugernavn, hvilket jeg ikke forstår ?

Jeg er ret sikker på at det er et opsætningsproblem i din
webserver. Den kan være sat op til at kræve autorisering af
klienterne (browsere) - og her kan der godt være forskel på IE og
Firefox, fordi IE automatisk kan identificere sig med dit
Windowslogin over for en lokal side.

Prøv at spørge i <news:dk.edb.internet.webdesign.serverside>,
<news:dk.edb.system.ms-windows> eller evt.
<news:dk.edb.system.ms-windows.server> (vælg én af dem).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : SpookiePower

Dato : 17-12-04 15:50

Mange tak. Det vil jeg kigge nærmere på.