Dynamisk tabel ved hjælp af DHTML... tilfø~
Fra : sunsite.dk

Dato : 17-12-04 09:42

hejsa!

Jeg har søgt og søgt efter en RIGTIG god artikel eller hjælp på
nedenstående.
Derfor vil jeg spørge eksperterne her:) Nedenstående:

Det jeg vil lave er en dynamisk grid i HTML via javascript. Som vist
nedenfor:

overskrift1 overskrift2 overskrift3

Står man eksempelvis i række 2 og trykker insert, skal en række dynamisk
indsættes
imellem række 1 og 2. (herefter skal der også helst sættes focus på den nye
linie)
Trykkes delete skal rækken man står i slettes.

ALT sammen skal ske uden reload af siden. Altså via javascript.
Til allesidst skal resultatet dog submittes til en helt ny side....

Er der nogen der kan hjælpe mig:)?

hilsen Jan

Fra : Jesper Rønn-Jensen

Dato : 17-12-04 10:47

Måske kan du hente noget inspiration hos WebFx-drengene, der har lavet
forskellige widgets.
>Trykkes delete skal rækken man står i slettes.
Column list med metoder, hvor du vælger og kan slette:
http://webfx.eae.net/dhtml/collist/demo.html
Du kan så lytte på delete knappen og aktivere den pågældende
metode.

Og grid, hvor en tabelceller er editerbare
http://webfx.eae.net/dhtml/grid/intro.html
Håber det kan hjælpe dig. God fornøjelse.