Vis knap/link som aktiveret efter klik ?
Fra : Ronni

Dato : 16-12-04 17:05

Forslag søges!

Hvordan gøres det på den rigtige måde, at en knap/ et tekst-link
vises som aktiv efter at der er klikket, for at indikere hvilken
side brugeren befinder sig på? Uden brug af frames/iframes!!
Mit problem er at når jeg includerer min menu, hentes den påny og
er jo dermed nulstillet efter hvert klik.

Mvh Ronni Petersen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 16-12-04 22:55

De er kun aktive så længe du klikker på dem, men det du er ude efter
er nok at de fremtræder som inaktive når man er på den side de linker
til. I knap tilfældet bruger man gerne en inverteret version. Hvis
knappen er et billede bruger du et grafik program til at invertere
billedet. Er det en almindelig <button> kan du bruge CSS til at style
den med.
For tekstlinks kan du style link teksten til visited farven. I begge
tilfælde fjerner man selve linket så de ikke er aktive.

Fra : Ronni

Dato : 17-12-04 09:26

Jens Peter Karlsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> For tekstlinks kan du style link teksten til visited farven. I begge
> tilfælde fjerner man selve linket så de ikke er aktive.

Det var ikke hvordan jeg laver en knap jeg var ude efter, men tak for
din tid
Jeg er intereseret i at have ÈN menu, som måske ved hjælp af et
JavaScript kan markerer en knap(ved at skifte den ud) /eller et
link(ved hjælp af css) når der klikkes på knappen/linket.
Siden skal nemlig bruges sammen med cms (mambo) så det skal helst værre
en løsning der virker når der oprettes nye sider.
(Jeg kender intet til cms eller mambo, men laver kun frontend delen)

Jeg har en gang hørt der er et JavaScript der kan gøre det jeg gerne
vil have..

Mvh Ronni

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-12-04 02:30

Hvis du anbringer menuen i en Frame kan du bruge et standard
Javascript imageswap til at udskifte knappen ved onclick i stedet for
onmouseover.
Jeg vil dog ikke anbefale dig at bruge Frames.