nyhedsbrev
Fra : Dj Uncas

Dato : 16-12-04 16:15

Hej

Jeg har lavet et nyhedsbrev, men når jeg prøver at sende for jeg denne fejl:

jmail.SMTPMail error '8000ffff'

The message was undeliverable. All servers failed to receive the message

/_serverside/admin/newsletter/send.asp, line 41

Koden:

set conn = server.createobject("ADODB.connection")
conn.Open "DRIVER={MySQL ODBC 3.51 Driver};SERVER=xxxx; DATABASE=xxxx;
UID=xxxx; PWD=xxxxx;"

sql = "Select * From newsletter"
Set rs = Conn.Execute(sql)

Do While Not rs.EOF

smtpServer = "localhost"
smtpPort = 25

dim sender, subject, body, smtpServer, smtpPort

sender = "Webmaster"
receiver = rs("email")
subject = Request.Form("subject")
body = Request.Form("body")

Set mail = CreateObject ("JMail.SMTPMail")
mail.ServerAddress = smtpServer & ":" & smtpPort
mail.Sender = sender
mail.Subject = subject
mail.AddRecipient receiver
mail.ContentType = "text/html"
mail.ISOEncodeHeaders = false
mail.ContentTransferEncoding = "8bit"
mail.Body = body

'Prioritet:
' 1 - højest
' 3 - normal
' 5 - lavest
mail.Priority = 3

mail.AddHeader "Originating-IP", Request.ServerVariables ("REMOTE_ADDR")

mail.Execute
set mail = nothing

rs.MoveNext
Loop

Response.Redirect "/_serverside/admin/newsletter/?send=ok"

%>

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-12-04 22:25

Dj Uncas skrev:

> The message was undeliverable. All servers failed to receive
> the message

[snip]

> smtpServer = "localhost"

Du skal nok rette linjen herover.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Dj Uncas

Dato : 17-12-04 07:08

> Du skal nok rette linjen herover.

Det er jeg ikke sikker på. Jeg spurgte web10 hvor jeg har mit webhotel, og
de sagde at jeg skulle bruge "localhost" som smtpserver...

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 17-12-04 09:25

Dj Uncas skrev:

> Det er jeg ikke sikker på. Jeg spurgte web10 hvor jeg har mit
> webhotel, og de sagde at jeg skulle bruge "localhost" som
> smtpserver...

Ja men det er jo så din egen computer! og så skal du selv have en
smtpserver installeret på din egen maskine! du kan også vælge at gøre
det over din egen internetudbyder (tdc,stofa etc.) hvis de har en
smtpserver kørende!
Det web10 egnetlig sagde, var bare at du ikke kan få lov at sende
emails over deres system. Du kan godt få lov at læse, men langt de
fleste hosts har ikke smtp, så er de fri for at agere spamhosts! Porten
er simpelthen lukket af sikkerhedshensyn! Derfor sender man som regel
sine mails via sin egen forbindelse.

Claus

Fra : Dj Uncas

Dato : 17-12-04 13:23

> Det web10 egnetlig sagde, var bare at du ikke kan få lov at sende
> emails over deres system. Du kan godt få lov at læse, men langt de
> fleste hosts har ikke smtp, så er de fri for at agere spamhosts!

Jeg har allerede en kontakt formular på siden der sender email via JMail med
samme smtp server, og den virker fint, så jeg tror ikke det har noget med
den at gøre..

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-12-04 13:48

Dj Uncas skrev:

> Jeg har allerede en kontakt formular på siden der sender email
> via JMail med samme smtp server, og den virker fint,

O.k. - har du sammenlignet koden på de to sider?

Har du prøvet at bruge JMail.Message i stedet for JMail.SMTPMail?

Se fx eksemplet her:
http://www.dimac.net/Products/w3JMail/Version43/Examples/Simple.htm
--
Jens Gyldenkærne Clausen