Javascript spider som opsamler links på si~
Fra : Jesper Rønn-Jensen

Dato : 16-12-04 13:54

Hej. Måske kan i hjælpe.

Jeg vil lave et lille javascript på en webside, som jeg kan bruge til
at validere om siden validerer i XHTML.

Finten her er, at jeg gerne vil validere på siden OG dens undersider.
Min tanke er at kalde document.getElementsByTagName("a") og så
validere alle fundne sider.

Ved i, om jeg kan hente en standard javascript funktion der kan gøre
det?
* give mig liste over alle links på siden
* evt. frasortere eksterne links?
* evt. returnere links som undersider linker til?
På forhånd tak!

Jesper Rønn-Jensen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-12-04 14:21

Jesper Rønn-Jensen skrev:

> Finten her er, at jeg gerne vil validere på siden OG dens
> undersider.

Du kan sikkert godt lave et javascript der samler de adresser der
skal valideres. Men har du overvejet at bruge "spider"-funktionen
på validatoren her:

<http://htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http%3A%2F%2Fhtml-faq.dk&warnings=yes&spider=yes>

Du skal bare erstatte adressen i url-parameteren med din egen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-12-04 15:39

Jesper Rønn-Jensen skrev:

> Tusind tak for linket og det hurtige svar.

Velbekomme. Hvis du vil gøre lidt til gengæld, må du gerne læse min
signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Rønn-Jensen

Dato : 16-12-04 14:41

Hej Jens.
Det var dog et suverænt link, du har gravet frem. Det er præcis, hvad
jeg søgte!

Tusind tak for linket og det hurtige svar.

Hilsen Jesper