Hvordan inkluderer man en asp-fil i en and~
Fra : Magnus

Dato : 15-12-04 21:22

Hvad er forskellen eller hvad der den rigtige måde at gøre det på eller hvor
bruger man den ene og den anden?

Det er et par filer med selve html designet af mine sider som jeg da
inkludere på alle siderne. De indeholder alle sammen asp koder, database
kald osv. men hvilken af de to måder at indkludere filer på skal jeg bruge
og hvorfor?

/Magnus

<%
Server.Execute("html2/html01.inc")
%>
<!--#include file = "../html2/main-menu.inc"-->
<!--#include file = "../html2/html02.inc"-->
<%

ASP-Indhold

%>
<!--#include file = "../html2/html03.inc"-->

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-12-04 21:37

Magnus skrev:

> [...]
> asp koder, database kald osv. men hvilken af de to måder at
> indkludere filer på skal jeg bruge og hvorfor?

SSI-include køres før asp-parseren går i gang. Derfor kan man med
SSI-include inkludere alle former for asp-kode til en side - den
vil så blive fortolket som én samlet fil. Med SSI-include læses
filen som en tekstfil - uanset hvad du vælger at kalde den.

Server.Execute kører derimod argumentet som en slags intern webside
- og det er resultatet fra denne kørsel der returneres. Argumentet
til server.execute er derfor normalt en asp-fil, og asp-filen skal
kunne køres som en selvstændig fil. Man kan altså ikke bruge
Server.Execute til fx at inkludere fælles funktioner der skal
bruges af resten af asp-siden.

Til inkludering af funktioner mv. er det altså SSI-include der skal
bruges.
--
Jens Gyldenkærne Clausen