JScript kan ikke finde filerne
Fra : Jørgen N. Møller

Dato : 15-12-04 19:07

Strukturen på sitet er:
Niveau 0 mappen ?test?
Indeholder filerne:
?index.htm?
?body.css?
?config.js?
og mapperne
Niveau 1 mappen ?main_proc?
Der indeholder filen
?salesproces.htm?
?osv??
Niveau 1 mappen ?includes?
Der indeholder filen
?config.js?
?osv??

Siden index.htm åbner fint med menuen placeret efter mit ønske.
Jeg kan vælge alle siderne fra menuen på siden ?index.htm? og styre layoutet
med ?body.css?.

Men jeg kan ikke få menuen frem på de sider, der er placeret i en niveau 1
mappe.

For at få ?body.css? til at virke i niveau 1 måtte jeg lave stien som
<link href="../body.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
hvilket er meget naturligt ved sider placeret i en niveau 1 mappe.

Filen ?index.htm? der virker på alle måder vises her med overflødig txt
udeladt:
<head>
<script type="text/javascript" src="includes/browser.js">
</script>
<script type="text/javascript" src="config.js">
</script>
<link href="body.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
</head>
onload="init()">
<h5>Velkommen til systemet</h5>

Filen ?salesproces.htm? der er placeret i en mappe under ?index.htm? er vist
[...]
<h5>Velkommen til salgsprocessent</h5>

Som skrevet ovenfor vil den ikke køre de to scripts. Jeg har prøvet at
anvende "../" foran adresserne for de to JS filer, men det virker ikke.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-12-04 22:22

Jørgen N. Møller skrev:

> Men jeg kan ikke få menuen frem på de sider, der er placeret i
> en niveau 1 mappe.

Har du et link til din side? Det er svært at hjælpe uden.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-12-04 22:52

Jørgen N. Møller wrote:
> [...]
> ?index.htm?
> ?body.css?
> ?config.js?
> og mapperne
> Niveau 1 mappen ?main_proc?
> Der indeholder filen
> ?salesproces.htm?
> ?osv??
> Niveau 1 mappen ?includes?
> Der indeholder filen
> ?config.js?
> ?osv??
>
> Siden index.htm åbner fint med menuen placeret efter mit ønske.
> Jeg kan vælge alle siderne fra menuen på siden ?index.htm? og styre

Hvis du har din menu (menu.inc ?) liggende på niveau 0, kan du inkludere den
i alle sider på alle niveauer med denne kode (ssi og asp):

<!--#include virtual="/menu.inc"-->

eller php:

<?php include("/menu.inc");?>

Ligger menu.inc i mappen includes, skal include-kommandoen skrives sådan
(ssi og asp):

<!--#include virtual="/includes/menu.inc"->

eller php:

<?php include("/includes/menu.inc");?>

I menuen laver du links til sider på niveau 0 ved at sætte en / foran
sidenavnet. Links til sider på andre niveauer skal så mellem den indledende
/ og sidenavnet have indskudt stien til siden, afsluttet med / før
sidenavnet.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Jørgen N. Møller

Dato : 19-12-04 13:52

Jeg har været borte et par dage.
Hermed en forenklet forklaring af mit site og det tilhørende problem.

Jeg er ved at lave et web site, hvor jeg vil anvende en horisontal
navigationsbjælke (styres via et par JS).
På en eller anden måde har jeg misset noget med stien til mine JS-filer.

Meget forenklet er mit projekt i Frontpage placeret i mappen D:\webtest
Direkte i denne mappe er placeret filerne
body.css (mit style sheet)
config.js (den js fil, der styrer navigationsbjælkens layout og sitets
enkelte filer)
index.htm (min åbningsside)
og mapperne
includes (der indeholder diverse js til brug for navigeringen og browser
tilpasninger)
main_proc (mappe til sitets enkelte filer)

Når jeg uploader til min IIS server bliver filer og mapper placeret direkte
i wwwroot.
Set via stifinder erstattes mappen D:\webtest med en mappe wwwroot.

I mine filer har jeg et kald til css og to kald til js

Filen index.htm har kaldene:
<script type="text/javascript" src="includes/browser.js">
<script type="text/javascript" src="config.js">
<link href="body.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
Det virker fint.

Filer i main_proc mappen har kaldene:
<script type="text/javascript" src="../includes/browser.js">
<script type="text/javascript" src="../config.js">
<link href="../body.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
Her virker kun style sheet, navigationsbjælken aktiveres ikke. Tilføjelsen
?../? foran body.css gør forskellen som ventet, men har tilsyneladende ikke
samme effekt ved js???

Jeg kalder de to JS fra en htm et niveau lavere i hierakiet.

For mig at se er der tale om samme probelemstilling??
Jeg har prøvet at fjerne "../" foran de to js, men det gør ingen forskel???

Gode ideer (eller en henvisning til et sted, hvor jeg kan læse om hvordan
direkte og indirekte stier angives op ogned i strukturen)

Jørgen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-12-04 16:40

Jørgen N. Møller wrote:

> [...]
> Tilføjelsen ?../? foran body.css gør forskellen som ventet, men har
> tilsyneladende ikke samme effekt ved js???

Som Jens skrev for 4 dage siden, kom med et link til siden. Det gør det
lettere at hjælpe dig videre.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Jørgen N. Møller

Dato : 19-12-04 17:27

> Som Jens skrev for 4 dage siden, kom med et link til siden. Det gør det
> [...]
Det er ikke så nemt, da jeg ikke har en web plads til dette formål. Måske
skulle jeg finde en gratis plads til eksperimenter.
mvh

Jørgen N. Møller