HJÆÆÆÆÆLP....PGO 50 HOT - karburator
Fra : Jesper Lau Lindhardt

Dato : 19-05-01 16:12

Hello
Jeg har netop købt en PGO 50 HOT som er RET brugt. Fjolset der har haft
den, har selv skruet "hist og her" og det gør det jo ikke nemmere.
Ikke nok med det...fjolset har også knækket nøglen (og han har kun
een...!) så alle låse må brækkes op...(nu håber jeg sgu ikke at skidtet
er stjålet..!!!...nogen der liiiige mangler sådan en...??)

Nå...der er gnist på tændrøret, og vacumventilen åbner (når der suges med
munden..! så fejlen må næsten være i karburatoren.
Mit spm. er nu....er der en af jer knallert-freaks der har en bog/manual
over hvilke slanger ser skal sidde hvor, på sådan en lille
karburator...?? Hvis der er en der har en værkstedsmanual til låns/salg,
ville jeg blive MEGET glad.

mvh. Jesper Lau
Ducati 900SL
PGO 50 HOT

Fra : RpR

Dato : 19-05-01 16:26

>...(nu håber jeg sgu ikke at skidtet
>er stjålet..!!!...nogen der liiiige mangler sådan en...??)

Ring til motorkontoret og polys stel nummeret, så kan de fortælle dig om den
er meldt stjålet.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : kTTs

Dato : 20-05-01 16:00

"Jesper Lau Lindhardt" <jl@sygpludd.hosp.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> over hvilke slanger ser skal sidde hvor, på sådan en lille
> karburator...?? Hvis der er en der har en værkstedsmanual til låns/salg,

Hejsa
Er der kompression på...? Er tændrøret vådt..?

Der skal sidde 2 slanger, 1 choker og 1 gaskabel på din karburator.. Den ene
slange er en vacum-slange.. Den skal sidde på selve studsen (ca. midtpå på
oversiden). Vacum-slangen kan normalt kendes ved at der sidder en
metalfjeder på den.. Den anden slange er benzinslangen, som skal sidde på
karburatoren.. Den skal ca. sidde under studsen ved luftfilteret, så hvis du
kigger på den fra venstre side af knallerten, ligepå, skal den side i
venstre hjørne, længst imod dig...

Mvh

kTTs

Fra : PHK

Dato : 24-05-01 02:08

> [...]
> een...!) så alle låse må brækkes op...(nu håber jeg sgu ikke at skidtet
> er stjålet..!!!...nogen der liiiige mangler sådan en...??)

De sidste par linier tyder på at du ikke er så naiv som du umiddelbart gav
udtryk for. Uanset om det er en du kender eller ej ville jeg lige ringe på
den lokale politistation for at høre om den er efterlyst. De vil formentlig
kræve at du møder op på stationen in person for at de har en mulighed for at
hive fat i dig hvis det skulle vise sig at knallerten er stjålet, hvilket
jeg sagtens kan forstå.

Jeg stoppede engang en pige på min piges forhenværende cykel. Sidstnævnte
havde fået cyklen forærende af en der hed Henrik - hvad vedkommende hed til
efternavn eller nærmere præcist hvor vedkommende boede vidste hun angiveligt
ikke. Cyklen var ude lås da hun fik den. Dummere end politiet tillader, så
at sige.

--
_
|_|

Fra : RpR

Dato : 25-05-01 06:00

> [...]
at
>hive fat i dig hvis det skulle vise sig at knallerten er stjålet, hvilket

Alle de gange jeg har bedt om at få et stel nummer undersøgt har det blot
været at ringte til motorkontoret og oplyse nummeret. Så ringer de dig op
10min efter og fortæller dig hele knallertens historie =)