RE.aflivning
Fra : Kito

Dato : 15-12-04 16:18

Jeg har nu sat hunden i et bur, når vi ikke er hjemme, og til alle dem der
syntes det er synd, kan jeg tilføje at buret er så stort at jeg kan sidde
inde i buret oprejst med 2 hunde ved siden af mig.
Vi prøvede igar onsdag at lade hundene være alene i 2 timer, med
terminatoren i buret. Det var en lettelse at komme hjem og se at huset var
helt og buret ikke var ædt.
Dette var løsningen på mit problem.
Han bliver en allerhelvedes god jagt hund, så alt andet lige ville jeg gå
lang for at få ham ud over alle de hvalpe unoder,
Jeg skal lige hilse at sige, at nogle af de jægere jeg var sammen i
weekenden, har aflivet hunde for mindre.
vh Poul

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 15-12-04 23:51

Det er overhovedet ikke synd for en hund at være i bur
Mange hunde kan ikke overskue at passe på det hele, derved stresser de op
og opfører sig uhensigtmæssigt. Hvorimod, hvis de er i bur, der kan de føle
sig trygge og bare hygge sig i deres lille hule.

Thorleif.

Fra : Anette

Dato : 16-12-04 00:25

Kito <FUCK*SPAM!@get2net.dk> wrote:
> Dette var løsningen på mit problem.

Dejligt, du / I fandt en løsning der dur for hunden og for Jer.
Held og lykke med terminatoren. Den skal nok blive en rigtig god hund, når
den har lært at styre gebisset

/ Anette

Fra : Studen

Dato : 16-12-04 01:55

"Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> wrote in message
> Jeg skal lige hilse at sige, at nogle af de jægere jeg var sammen i
> weekenden, har aflivet hunde for mindre.

Ja, men lur mig om du så ikke cirkulerer i et bonderøvsmiljø, hvor det er
macho at skyde knoppen af sin hund for lidt unoder. Det er så pokkers sejt
at blæse hjernen ud på sin hund, bare fordi man selv falder igennem som
hundeopdrager. Jægere.....tsk tsk

Tillykke med løsningen....

Fra : claus jensen

Dato : 16-12-04 08:42

hej poul
jeg købte for en 6 års tid siden en udstillingshund i usa, jeg var selv over
there og se og hente den. den var kun vant til at være i en kennel og da vi
bor i lejlighed splittetede den alt ad, så fik jeg det råd af en opdrætter
at sætte den i bur når den var alene hjemme , det var skønt at komme hjem og
se en sovende hund i bur.det endte faktisk med at vi til sidst bare lod
buret stå åbent hele dagen ,så kunne den selv gå ind og ud , uden at den
øddelage noget
mvh claus jensen

Fra : bodil clausen

Dato : 16-12-04 09:56

Hvorfor har man hund?

For at den skal gå i hundegård 8 timer hvorefter den skal side i et bur 4
timer?

Ja i må undskylde men det er i mine øjne dyrplageri.

Hvis hunden skal være alene en arbejdsdag så går man ikke fra den om
aftenen.

Da slet ikke hver uge som her.

For lige at komme jer i forkøbet, nej jeg gør det ikke, hvis mine hunde har
været alene om dagen så er de ikke alene om aftenen også, enten er de med
eller de har barnepige.

Det er ikke buret i sig selv jeg har så meget imod, men det at bruge et bur
som løsning på et problem som er så indlysende, brug tid på den hvalp så er
problemet løst...

Bodil

www.123hjemmesider.dk/bodilshunde

Fra : Heidi Jensen

Dato : 16-12-04 11:47

"bodil clausen" <Leifcla@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er ikke buret i sig selv jeg har så meget imod, men det at bruge et
> bur som løsning på et problem som er så indlysende, brug tid på den hvalp

Vi havde på et tidspunkt en tæve (også kun en stor hvalp), som stressede om
natten, hun ødelagde, som den anden, ALT... Om dagen, mens vi var på job
gjorde hun intet - kun om natten! Vi løste så også problemet med at lægge
hende i bur, og når vi sagde sengetid løb hun op og lagde sig i buret! I
starten peb hun, indtil jeg fandt ud af, at buret skulle dækkes til, sådan
så hun kun kunne se ud én vej... siden var der intet!

I nogle tilfælde er der måske ikke så mange andre løsninger....

Fra : bodil clausen

Dato : 16-12-04 12:23

"Heidi Jensen" <beardie@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til, sådan så hun kun kunne se ud én vej... siden var der intet!
>
> I nogle tilfælde er der måske ikke så mange andre løsninger....

Men det er jo ikke det der er problemet her for pokker, det drejer sig om en
person som lukker sin hund i hundegård i 8 timer for dernæst at lukke den i
bur i 4 timer for at gå på kursus, løsningen er da indlysende brug noget tid
på den hvalp så stopper ødelæggelserne.

Personen her ved det oven i købet godt, da han havde haft hunden med på jagt
havde den ikke ødelagt noget.

Brug da tiden på hunden og løs problemet.

Obs. dit problem ville sikkert også være løst vis du tog din hund med i
soveværelset....

Fra : Kimmi

Dato : 16-12-04 13:53

"bodil clausen" <Leifcla@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Hvorfor har man hund?
>
> For at den skal gå i hundegård 8 timer hvorefter den skal side i et bur 4
> timer?
>
> Ja i må undskylde men det er i mine øjne dyrplageri.

Hej Bodil

Ok, 12 timer kan måske synes at være en lang dag, men der er trods alt mange
der har en arbejdsdag på 12 timer. Det kan jeg ikke se at være et problem
for hunden. Hvad ligger du til grund for at dette skulle være dyrplageri?

mvh/kimmi

Fra : bodil clausen

Dato : 16-12-04 14:10

"Kimmi" <schutzhunde-@optusnet.com.au> skrev i en meddelelse

> [...]
> mange der har en arbejdsdag på 12 timer. Det kan jeg ikke se at være et
> problem for hunden. Hvad ligger du til grund for at dette skulle være

Hvis der var tale om en gammel hund som var vænnet langsomt til den lange
dag og som alligevel sov det meste af tiden så kunne det måske gå, men her
er tale om en hvalp på 4 mdr. hvis du køber en hvalp vel vidende at den skal
være alene 12 timer dagligt så er du meget egoistisk i mine øjne.

Hvad vil man så med en hund ?

Det er da i mine øjne en mærkelig indstilling at tage et dyr som så tydeligt
trænger til aktivering og samvær og sætte det i bur for ikke at få ødelagt
sit hjem.

Det skulle man have set inden man købte hund, vent med hund til du har tid
til den.

En hund er et flokdyr den skal være sammen med sin flok, ikke lades alene i
12 timer.

Jeg mener det er dyrplageri... og det gør det da ikke bedre at flere hunde
er udsat for det samme.

Fra : Ove Kristensen

Dato : 16-12-04 14:55

> [...]
> i 12 timer.
>
> Jeg mener det er dyrplageri... og det gør det da ikke bedre at flere hunde

Jeg giver Bodil 100 % ret, og prøv at se 12 gode råd på nedennævnte link -
det kan måske give stof til eftertanke?

http://www.chrisco.dk/12bud.asp

Med venlig hilsen
fra
OveK.

Fra : Kimmi

Dato : 17-12-04 14:37

> [...]
> er tale om en hvalp på 4 mdr. hvis du køber en hvalp vel vidende at den
> skal være alene 12 timer dagligt så er du meget egoistisk i mine øjne.

At være egoistisk det er så noget helt andet snak, jeg kan ikke se hvad det
har med dyrplageri at gøre!
Efter min mening så er der to måder at være sammen med sin hund
på............At være sammen med den og så være sammen med den. Og det
behøves nødvendigvis ikke at være i relation til tid og timer. Du kan være
sammen med din hund i 24 timer uden at beskæftige dig med den, alså uden at
tilfredsstille hunden naturlige drifter og alle dens behov. Måske fra
hundens synspunkt vil dette være dyrplageri. Samvær alene er kun en lille
del af hundens behov, og hvis det er det man vil have. Hvad vil man så med
en hund?
mvh/kimmi

Fra : Lars Ehlers

Dato : 17-12-04 02:39

On Thu, 16 Dec 2004 09:56:20 +0100, "bodil clausen"
> [...]

>Ja i må undskylde men det er i mine øjne dyrplageri.
>
>Hvis hunden skal være alene en arbejdsdag så går man ikke fra den om

Mit indtryk er, at folk bruger buret som en midlertidig løsning. Jeg
har selv en Golden på 2 år, og han var vant til at kunne have hele
huset for sig selv, når han var alene hjemme, og det fungerede fint
lige indtil han kom i lømmelalderen. Så blev der bidt i ledninger,
møbler, osv, og selvom han sjældent var alene hjemme i 8 timer, så
kunne det jo ikke blive ved med at gå. Han måtte så være i et stort
bur i køkkenet, når han skulle være alene hjemme, og i løbet af nogle
måneder, så kunne han blive i køkkenet uden problemer, og senere har
han så igen fået adgang til hele huset. Ikke flere ting, der er bidt i
stykker.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Ove Kristensen

Dato : 16-12-04 14:49

"Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skal lige hilse at sige, at nogle af de jægere jeg var sammen i
> weekenden, har aflivet hunde for mindre.

Ja, og disse mennesker burde ALDRIG nogensinde have lov til at anskaffe sig
et dyr - føj.....

Bare min mening.

Med venlig hilsen og god jul
fra
OveK.

Fra : Kito

Dato : 16-12-04 16:11

Jeg har nu læst alle de indlæg og er kommet til den konklution at ca 80%
ikke kan læse, hvad der faktisk står skrevet i indlægget, men reagere på
følelser.
Nu skriver jeg det så selv de fatsvage kan forstå det.
Begge hunde går i en hundegård på 35kvm hver dag fra kl 0800 til 1500 og er
derefter inde omkring mig.
Hver mandag går jeg til gymnastik i 2 timer, så længere er hundene ikke
alene.
De 2 hunde har det bedre en de fleste hunde i danmark
Ok nogle skriver flokdyr jamen 2 hunde er sku da bedre en en hund, hele
dagen i gården.
Hermed ikke mere fra mig og tak for de gode og saglige svar jeg har modtaget
fra nogle og til i andre.
Læs hele indlægget inden i reagerer.
Skulle nogle have lyst til at se, hvordan en hundegård er indrette med
isoleret hundehus, sol terrasse, svømmebad om sommeren og halvtag. vil jeg
gerne sende et billede.

God jul
Poul

Fra : Ove Kristensen

Dato : 16-12-04 18:53

> [...]
> er derefter inde omkring mig.
> Hver mandag går jeg til gymnastik i 2 timer, så længere er hundene ikke

Hallo !
Nu vil jeg være så fræk at sige at DU er fuld af løgn for at forsøge på at
pynte på dig selv - du skriver ovenstående, at hundene er alene hver dag fra
kl. 08.00 til kl. 15.00 - og den 11/12 skriver du til kl. 16.00 - og i et
tidligere indlæg fra den. 13/12 skriver du at de kun er alene mandag aften i
3 timer fra kl. 18.00 til 21.00 - og så må jeg sige, at din kynisme for at
aflive en hund kan ligge på et meget lille sted hos mig, og jeg kan slet
ikke følge dig i at sige, at det vil være ærgeligt at aflive den, da den kan
blive en god jagthund, og uanset om du får en god jagthund eller ej, så har
du de allerstørste forpligtelser til at give din hund de allerbedste
betingelser for at hele
hundens liv bliver så optimalt som muligt.

Med venlig hilsen og med håbet om, at du tænker dig godt om inden du skriver
igen, så dine genfortællinger IKKE bliver forskellige, for det er så
forvirrende

Med venlig hilsen og god jul
fra
OveK.

Fra : Tina Christiansen

Dato : 16-12-04 23:39

> Skulle nogle have lyst til at se, hvordan en hundegård er indrette med
> isoleret hundehus, sol terrasse, svømmebad om sommeren og halvtag. vil jeg
> gerne sende et billede.

Hejsa

Det vil jeg da gerne se, men kun fordi jeg selv er ved at bygge en hundegård
til mine hunde og det kunne være rart med noget input.

Glædelig Jul til dig og hundene

Tina

Fra : Rikke Andersen

Dato : 17-12-04 09:36

> Skulle nogle have lyst til at se, hvordan en hundegård er indrette med
> isoleret hundehus, sol terrasse, svømmebad om sommeren og halvtag. vil jeg
> [...]

Ja jeg vil også gerne se dine hundegårde - jeg er nemlig og¨så ved at bygge
nye og inspiration er jo altid godt

Hilsen Rikke
(Den onde der også har hunde i hundegårde når hun ikke er hjemme

Fra : bodil clausen

Dato : 17-12-04 12:48

"Rikke Andersen" <ra@danms.dk> skrev i en meddelelse

> Ja jeg vil også gerne se dine hundegårde - jeg er nemlig og¨så ved at
> bygge nye og inspiration er jo altid godt
>
> Hilsen Rikke
> (Den onde der også har hunde i hundegårde når hun ikke er hjemme

Er det ondt at have hunde i hundegård når man ikke er hjemme?
Hvis det bare ikke tager overhånd dvs i mine øjne ikke overstiger en normal
arbejdsdag, så er det da bedre end et bur i baggangen. Men man går ikke fra
en hund både om dagen og igen om aftenen...

Fra : Anette

Dato : 18-12-04 00:25

bodil clausen <Leifcla@vip.cybercity.dk> wrote:
> Men man
> går ikke fra en hund både om dagen og igen om aftenen...

Hej Bodil

Det kan man jo være nødt til.
Skal man på kursus eller til sport en gang om ugen, så vælter hundens verden
nok ikke af den grund.
Man kan jo altid "betale aflad" ved at sørge for at have supergod legetid
sammen med hunden før og/eller efter man har været aften-væk .
Mon ikke hunden også synes det er sjovere at være hos en ejer der har
overskud p.g.a. et socialt og rart liv end en ensom som ofrer sit sociale
liv "for hundens skyld"? Jeg tror det.
Vores hund er sjældent alene, min bedre halvdel arbejder herhjemme - men der
er da dage hvor hun er alene nogle timer om dagen og vi også går fra hende
om aftenen bla på grund af kurser. Det generer hende nu ikke, hun sover bare
ude ved døren til vi kommer hjem igen - velvidende at der venter legetur når
vi kommer hjem.

/ Anette

Fra : Winther

Dato : 16-12-04 16:51

"Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har nu sat hunden i et bur, når vi ikke er hjemme, og til alle dem der
osv

Bruger selv bur når hunden er alene. Jeg har selv haft problemet med en
tidligere hund, det var bestemt ikke manglende aktivering der var årsagen.
Hunden vil elske buret.

Vh. Winther