Lungeorm
Fra : Hans B.

Dato : 15-12-04 13:45

Hej NG

Jeg har et par gange fået Victor checket for hjerte/lungorm - og begge
prøver var negative.

Men: Det siges at der er mange tilfælde i Frederiksborg amt. Idag
ringede jeg til dyrlægen i anden anledning. Jeg spurgte så til om jeg stadig
skulle lade ham teste. Han er kommet med et lille host i sidste uge - men
jeg tolkede det som en "krumme" i galehalsen.

Hun forklarede så, at selvom han er testet i April og August kan det sagtens
ske, at der er negativ test, selvom den er postitiv.

Lidt snak frem og tilbage.. og jeg har svært ved at vurdere om jeg skal ofre
den test. Hvis den nu alligevel kan vise fejl er vi jo lige vidt.

Min tidligere dyrlæge i området, mente ikke der var grund til at undersøge.

Jeg skal lige sige, at Victor har det fint. Til træning er der fuld gang i
ham og jeg har ikke oplevet at han bliver forpustet. Han har haft spoleorm
et par gange, fordi han spiser hundel... , hvilket han godt ved han ikke må.
Hvad mener i?

mvh

Hans

Fra : JSC

Dato : 15-12-04 16:13

"Hans B." <Baldrian(remove)@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Jeg har et par gange fået Victor checket for hjerte/lungorm - og begge
> prøver var negative.

Vores hund har haft lungeorm 3 gange på knap 12 måneder, hvor han er testet
negativ efter endt behandling hver gang. Så kan jeg kun sige at, vi tester,
hvis vi er i tvivl.

Vi har egentlig været heldige, da vi testede første gang vare det "bare" for
en sikkerheds skyld - resultatet var mange orm - Hunden havde det fint og
dyrlægen var ret overrasket (Det er en jagthund i rigtig god form).

De efterfølgende 2 gange er han blevet teste hvis i oplevet blot 1
umotiveret host.

Din beskrivelse af lyden som en krumme i halsen er meget god.

Hvis vores hund hoster når vi tosser lidt rundt i haven og leget, så er det
sikkert græs m.m. han har fået galt i halsen. Hvis han hoster umotiveret
f.eks. når vi er indendørs, så tester vi !!

Hvis man venter til at hunden har det dårligt (kondi mm.) så er man jo godt
i gang med permanente lungeskader.

Håber ikke at ovenstående har skræmt jer- Det er blot vores lidt triste
erfaringer.

/Jørgen

Fra : Bjarne Kunckel

Dato : 15-12-04 19:08

"Hans B." <Baldrian(remove)@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Jeg har et par gange fået Victor checket for hjerte/lungorm - og begge
> prøver var negative.
´
Hvordan foregår sådan en test ?

Min har kastet lidt op igår og idag, men inden han gør det, lyder det som om
han hoster lidt..

Tager selvf. til dyrlæge asap.

Med venlig hilsen

Bjarne K.