Kan skuffer blive for tætte
Fra : Sanand

Dato : 15-12-04 00:19

Hejsa!

Har lige et spørgsmål -
Har brugt aftenen på at ordne vores klædeskab - vi har 3 sektioner med 5
skuffer og så med alm hyldeplads ovenover.
Til min store forskrækkelse opdager jeg at skufferne er helt grønne i bunden
og lugter meget af fugt - det er skuffer vi sjældent bruger - så vi kommer
der ikke så tit.
jeg har taget skufferne ud, men det er som om problemet kun er i skufferne,
for bagbeklædningen og bunden af skabet er helt tørt og rent og det samme
gælder hyldepladsen ovenover - så var det jeg tænkte om skuffer kan være for
tætte således at der ikke kommer nok luftcirkulation overhovedet - og hvad
kan man gøre ved dette - er det nok at bore nogle huller i bunden af skabet
og i skufferne eller skal man også lave luft huller i soklen

hilsen
susanne

Fra : Per H

Dato : 15-12-04 06:51

On Wed, 15 Dec 2004 00:18:59 +0100, "Sanand" <sanand@netguard.dk>
skrev:

> [...]
>og lugter meget af fugt - det er skuffer vi sjældent bruger - så vi kommer

Det skulle ikke være nødvendigt med lufthuller, men der kommer
åbenbart fugt ind i skabet på en eller anden måde, og det må du finde.

Var skuffebunden fugtig, eller lugtede den bare underligt?

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : TG4600

Dato : 15-12-04 07:54

"Sanand" <sanand@netguard.dk> wrote in message
> [...]
skabet
> og i skufferne eller skal man også lave luft huller i soklen

Kunne man forestille sig at der havde ligget 'ikke helt tørt' vasketøj i
skufferne? Lidt fugt derfra og ingen eller kun lidt cirkulation, kunne give
en kedlig oplevelse...

/TG

Fra : Calle.

Dato : 15-12-04 08:42

Sanand wrote:
> [...]
> Til min store forskrækkelse opdager jeg at skufferne er helt grønne i
> bunden og lugter meget af fugt - det er skuffer vi sjældent bruger -

Og du er helt sikker på at det du smider i skufferne er knastørt!

--
Calle.

Fra : Aksel

Dato : 15-12-04 20:18

"Sanand" <sanand@netguard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> overhovedet - og hvad kan man gøre ved dette - er det nok at bore nogle
> huller i bunden af skabet og i skufferne eller skal man også lave luft

Hvis det er et skab der står op ad en kold ydervæg er det meget almindeligt
at der dannes kondens i skuffer og bag bagklædningen.

Hilsen Aksel