kan ikke mounte musik cd'er
Fra : thomas

Dato : 14-12-04 07:34

Hej Ng

jeg har en debian sid installation hvor jeg ikke kan mounte musik cd'er

jeg får bare denne besked

/dev/hdd: Input/output error
mount: /dev/hdd: can't read superblock

det her er hvad dmesg kom med

Buffer I/O error on device hdd, logical block 17
hdd: command error: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }
hdd: command error: error=0x55
end_request: I/O error, dev hdd, sector 0
FAT: unable to read boot sector

jeg har prøvet så følgede
mount -t iso9660 /dev/hdd /cdrom1
og fik denne fejl

mount: unknown filesystem type 'iso9660'

er der en som kan give mig et hint om hvad der kan være galt ?

--
thomas

Fra : Jesper Krogh

Dato : 14-12-04 07:40

I dk.edb.system.unix, skrev thomas:
> jeg har en debian sid installation hvor jeg ikke kan mounte musik cd'er

Man mounter ikke musik-cd'er.

> [...]

> mount -t iso9660 /dev/hdd /cdrom1
> og fik denne fejl
>
> mount: unknown filesystem type 'iso9660'

Der er ikke et iso9660 filsystem på en musik cd.

> er der en som kan give mig et hint om hvad der kan være galt ?

Man bruger normalt en afspiller/ripper direkte på device't alternativt
kan du patche cdda-ting ind i din kerne, så kan du mounte dem i
filsystemet som vaw-filer. Men det er stadig ikke det der er på CD'en,
det af patchen der koder det om undervejs.

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : thomas

Dato : 14-12-04 07:59

Jesper Krogh wrote:

> [...]
> filsystemet som vaw-filer. Men det er stadig ikke det der er på CD'en,
> det af patchen der koder det om undervejs.

okay tak

Fra : Peter Mogensen

Dato : 14-12-04 10:58

Jesper Krogh wrote:
> Man mounter ikke musik-cd'er.
> Man mounter ikke musik-cd'er.
> Der er ikke et iso9660 filsystem på en musik cd.

Den sidste var korrekt.
http://www.ii.pw.edu.pl/~borkowsm/cdfs.htm

Jeg har ikke prøvet cddafs til Linux, men på BeOS (tilsvarende) virker
det glimragende. Men du har ret i at det normalt ikke er noget man har
brug for. Musik-CD'er spilles enten, eller også "rippes" de.

Det jeg lige kan komme på man kan få ud af at mounte dem som et
filsystem er f.eks. at man med den rigtige medie-afspiller så kan spille
musikken baglæns (hvis man skulle syntes det var sjovt).

Peter

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-12-04 19:21

Peter Mogensen wrote:

> filsystem er f.eks. at man med den rigtige medie-afspiller så kan
> spille musikken baglæns (hvis man skulle syntes det var sjovt).

Det er en nem måde at finde "skjulte" beskeder på

Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 14-12-04 16:42

thomas@momail.ik wrote :

> okay tak

Hvis du har KDE installeret så kan det gøres med Konqueror.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-12-04 08:33

Thomas Overgaard wrote:

> Hvis du har KDE installeret så kan det gøres med Konqueror.

Men hvordan er en dyb hemlighed?

Ivar Madsen

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 18-12-04 10:32

Ivar Madsen wrote :

> Men hvordan er en dyb hemlighed?

Næda. Starter du Konqueror som "File Manager" så er der en "Audio CD
Browser" i panelet til venstre. Det kan godt være at du er nød til at
starte "File Manager - Super User Mode" for at få adgang til CD'en.